۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۲۵۴۷۷۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

تقویت اخلاق و معنویت جامعه را در برابر انحراف ها مصون می دارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که بهره گیری از فضایل اخلاقی بسترساز تعالی و تکامل انسان می شود، گفت: کرامت انسان به فضیلت خواهی و سجایای اخلاقی و قرب الهی است که زنان مسلمان و پیروان قرآن و اهل بیت(ع) این امتیاز و بستر مناسب را برای تعالی و تکامل دارند.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، امشب در مراسم گرامی داشت هفته زن و میلاد باسعادت حضرت فاطمه الزهرا(س)  که در چمستان برگزار شد با اشاره به اهمیت و جایگاه نگاه اسلام به زن، گفت: با این که زنان نیمی از انبوه جمعیت بشر در هر جامعه ای هستند دو نوع نگرش و برخورد با آنان صورت می گرفت.

 

امام جمعه چمستان افزود: یکی از نگاه ها از سر تحقیر، بد بینی، فرودستی و خصومت و خشونت که این همیشه مذموم دین و مورد سرزنش قرآن و اولیاء الهی بوده است.

 

وی با بیان این که دین مبین اسلام مرتکبان چنین اعمالی را جفا کاران و ظلم کنندگان در حق زنان معرفی فرموده است، بیان داشت: نگاه دوم نگاه تکریمی، تعظیمی و از سر شیفتگی و عشق و احترام بوده است.

 

حجت الاسلام جباری تصریح کرد: این دستور موکد دین مبین اسلام، پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت معصومین(ع) است که بر این امر مهم تاکید دارند. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: زن در تفکر قرآنی همپای مرد تکامل پذیر و اوج گرا است و در پرتو شناخت و عمل قابلیت رسیدن به معراج دارد.

 

امام جمعه چمستان با بیان این که خداوند در امور معنوی هیچ تفاوتی بین زن و مرد قائل نشده است، افزود: هر چند ممکن است تفاوت هایی از حیث فیزیکی و طبیعی داشته باشند که این نیز بر مبنای حکمت و لطف الهی است.

 

وی با تاکید بر این که قرآن کریم هیچ گاه عنصر جنسیت را در حقیقت انسانی دخیل نکرده است، ادامه داد: جنسیت، نژاد، زبان و اقلیم به صراحت قرآن از مدار فضائل و رذائل خارج هستند.

 

حجت الاسلام جباری، تصریح کرد: این امور مربوط به نظام طبیعی بوده  و امور طبیعی نیز در حد ذات خود فخر یا پستی به بار نمی آورند و کرامت انسان به فضیلت خواهی و سجایای اخلاقی و قرب الهی است که زنان مسلمان و پیروان قرآن و اهل بیت(ع) این امتیاز و بستر مناسب را برای تعالی و تکامل دارند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضرت فاطمه الزهرا(س) از ویژگی های ارزنده و گرانقدری برخوردار است، گفت: انسان باید تلاش کند تا سیره نورانی این بانوی بزرگوار و اهل بیت معصومین(ع) را سرلوحه امور زندگی خود قرار دهد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات