۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
کد خبر: ۲۵۴۵۸۵
نماینده مجلس:

حمله عربستان به یمن با هدف مقابله با بیداری اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ملت یمن مخیر به انتخاب رییس جمهور خویش است و دولت عربستان حق تحمیل سرنوشت ناخواسته را به یک ملت آزاده ندارد.
محمد عليپور رحمتي، نماينده مردم ماکو، چالدران، پلدشت در مجلس

محمد علیپور رحمتی، نماینده ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: ملت یمن یک ملت آزاده است و مخیر به انتخاب رییس جمهور خویش است، بنابراین دولت عربستان و یا هیچ قدرت دیگری حق تحمیل سرنوشت ناخواسته را به یک ملت آزاده ندارد.

 

وی افزود: عربستان با حمله به یمن سعی دارد رییس جمهور قبلی را به مردم این کشور تحمیل کند در حالی که نمی‌تواند بپذیرد به مردمی که سرنوشت خود را در دست گرفته‌اند، امکان زورگویی و تحمیل نیست.

 

نماینده مردم ماکو، شوط، پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر شکست عربستان و متحدانش در این حمله، گفت: با این عمل نسنجیده و نابخردانه، عربستان خود را به ورطه شکست و نابودی انداخته است.

 

علیپور دولت عربستان را نوکر حلقه به گوش غرب به ویژه آمریکا و اسرائیل دانست و ادامه داد: آنچه که دولت‌های عربی و در راس آن‌ها عربستان با ملت مظلوم عربستان می‌کنند در اصل اجرای برنامه‌های دولت‌های غربی و دشمنان بیداری اسلامی است.

 

وی خاطر نشان کرد: وقتی آمریکا و هم پیمانانش در سیاست‌های خود در خاورمیانه احساس شکست و ضعف کردند، تصورشان این شد که اگر به صورت نظامی وارد عمل شوند، می‌توانند نتیجه بهتری بگیرند.

 

این نماینده مجلس به علت وقوع کشت و کشتار در خاورمیانه اشاره و اظهار کرد: تجاوزهای غیر قانونی که در منطقه صورت می‌گیرد، مانند حمله داعش به سوریه و عراق و یا حمله عربستان به یمن با هدف مقابله با بیداری اسلامی و خیزش مسلمانان در این کشورها صورت می‌گیرد، چرا که غرب و حامیانش از بیداری مسلمانان در وحشتند./936/ت302/ب4

ارسال نظرات