۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۲۵۴۴۶۹

اتقاد شدید وزیر اوقاف مصر از صدور حکم مهدور الدم بودن مردم از سوی علما

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف مصر از صدور حکم اعدام و مهدور دم دانستن انسان‎های بی‎گناه ابراز ناراحتی کرد و خاطرنشان ساخت که فتواهای افراطی سبب گسترش ناامنی در منطقه است.
محمد مختار جمعه، وزير اوقاف مصر


به گزارش خبرگزاری رسا، محمد مختار جمعه، وزیر اوقاف مصر در گفت‎وگو با خبرگزاری البوابه این کشور صدور حکم اعدام از سوی مراجع غیر ذی صلاح را محکوم کرد و خاطرنشان ساخت: هیچ کس اجازه صدور حکم اعدام و یا کشتن انسان‎ها را ندارد مگر این که از سوی سازمان‎های قضایی اجازه چنین اقدامی را داشته باشد.


وی کشور بی قانون را مانند جنگل خواند و افزود: صدور حکم اعدام و مهدور دم دانستن انسان‎ها بدون اجازه سازمان‎های قضایی سبب هرج و مرج در کشور و گسترش ناامنی می‎شود.


وزیر اوقاف مصر صدور حکم اعدام از سوی برخی از علما را تاسف بار خواند و تصریح کرد: صدور حکم اعدام اقدامی احمقانه است که باید به شدت از آن پرهیز کرد. جوانان باید مراقب این گونه فتواهای افراطی باشند.


محمد مختار جمعه از علمای مصر خواست که با گفت‎وگو مسائل و مشکلات را حل کنند و ادمه داد: علمای با صدور فتواهای صحیح و معتدل به جوانان برای یافتن مسیر اصلی اسلام کمک کنند.


وی تصریح کرد: صدور حکم اعدام و مهدور دم دانستن انسان‎ها بر خلاف عقل و قانون‎ها بین المللی، ملی و حتی دینی است.


محمد مختار جمعه در پاسخ به سوالی که آیا بین الازهر و وزارت اوقاف اختلاف وجود دارد، گفت: هیچ گونه اختلافی بین وزارت اوقاف و الازهر وجود ندارد. الازهر یک موسسه قوی است که ما همگی از شاگردان الازهر محسوب می‎شویم.


وی ادامه داد: در واقع اختلافی بین الازهر و وزارت اوقاف نیست و این دو سازمان همانند یک دست واحد هستند.
/994/ب904/د

ارسال نظرات