۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۷
کد خبر: ۲۵۴۳۷۳
نویسنده و اندیشمند اسپانیایی:

برداشتن تحریم های غرب از ایران بعید به نظر می رسد

خبرگزاری رسا ـ مانوئل گالیانا گفت: در پیش نویس توافق اخیر مسایلی مانند مرتبط کردن بحث برداشتن تحریم ها با تعلیق ها مشخص نبود؛ من با بیانات اخیر رهبر ایران موفق هستم که به خوش بین نبودن نسبت به تعهدات آن ها تأکید کردند و بسیار بعید است آن ها تحریم ها را بردارند.
تحريم هاي آمريکا عليه ايران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مانوئل گالیانا، نویسنده و پژوهشگر اسپانیایی، شامگاه شنبه در نشست فعالان جوان فرهنگی مشهد از سلسله نشست های بزم اندیشه که در محل مؤسسه جوانان و خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی و با محوریت موضوع «داعش، مولود نامشروع اسراییل» برگزار شد، به تشریح تلاش های صهیونیزم جهانی برای تسلط بر کشورها پرداخت و گفت: در کشور اسپانیا نهاد بین المللی یهودیان با تلاش رییس جمهور اسبق شان شکل گرفته و حدود یک سال پیش تصویب شد که هرکس ثابت کند اصالت یهودی دارد به او حقوق شهروندی اسپانیایی و پاسپورت اسپانیایی می دهند.

 

وی در ادامه ضمن معرفی دو نمونه از آثارش تحت عناوین «جنگ صهیونیست ها علیه خمینی» و «جهاد وهابیت»، افزود: طی سال های گذشته از مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی بازدید و اطلاعاتی در این باره جمع آوری کردم و در این کتابم عنوان «نقش کاپیتالیسم و مارکسیسم در حمایت مادی و غیر مادی از رژیم بعث عراق» زیر عنوان است و در این کتاب مصادیق و مثال هایی از تحریف گفته های رژسای جمهور ایران از جمله آقایان احمدی نژاد و روحانی را که در غرب صورت گرفته نیز آورده ام.

 

این اندیشمند اسپانیایی سپس به موضوع محوری نشست پرداخت و اظهار کرد: همه مطلع هستید که عقبه داعش به جبهه النصره بر می گردد که مستقیما با القاعده در ارتباطند که در زمان جنگ افغانستان با آموزش و حمایت همه جانبه اسراییل و آمریکا برای مقابله با شوروی شکل گرفت؛ کشور های دیگری مثل قطر و عربستان سعودی نیز از داعش حمایت مالی می کنند.

 

گالیانا تصریح کرد:کشوری مانند سوریه که حدود 4 سال درگیر جنگ است، موفقیت چندانی در بازپس گیری مناطق از دست رفته حاصل نشده اما در عراق با کمک ایران خیلی از مناطق از جمله تکریت باز پس گرفته شد.

 

وی خاطرنشان کرد: مسأله داعش منطقه جغرافیایی خاصی ندارد برای مثال، در لیبی پیشروی داعش می تواند به خاطر نزدیکی اش به اروپا اتفاقات جدیدی را در آینده ایجاد کند؛ در قضیه یمن هم که داعش قدرت نظامی ای ندارد، چهره واقعی عربستان، قطر و کویت ظاهر شد.

 

این پژوهشگر ضد صهیونیستی با اشاره به نحوه شکل گیری ریشه های وهابیت در قرن 18 میلادی اظهار کرد: وقتی عبدالوهاب دید هیچ مکتبی خواسته اش را برآورده نمی کند، تصمیم به تشکیل وهابیت گرفت و در سال 1750 با زنی از یک خانواده سعودی ازدواج کرد و بنا به گواهی دستگاه های اطلاعاتی عراق و آمریکا، پدربزرگ او یهودی بوده؛ نتیجتا می توان گفت ارتباطی بین وهابیت و یهودی ها وجود دارد و البته طبق تحقیقات ریشه خاندان آل سعود نیز خانواده ای وهابی در بصره عراق بوده است.

 

گالیانا به فتوای امام راحل و رهبر معظم انقلاب در ممنوعیت استفاده از سلاح های شیمیایی و اتمی اشاره و تأکید کرد: در زمان جنگ ایران و عراق، به فتوای امام، با وجود استفاده رژیم عراق از سلاح های شیمیایی، اجازه استفاده ندادند و امروز هم آیت الله خامنه ای فتوایی را در خصوص عدم استفاده از سلاح هسته ای اعلام کرده اند.

 

وی با تأکید بر تلاش های اسرائیل برای انزوای ایران در جریان مذاکرات هسته ای، گفت: دو مسأله مهم در مذاکرات هسته ای داریم؛ یکی این که دو کشور فرانسه و ایالات متحده اصلا کشورهای صادقی نیستند که یکی از عوامل آن نیز وزیر خارجه فرانسه، «فابیوس» است که هم یک فراماسون است و هم یک یهودی و حرف او بسیار در فرانسه تأثیرگذار است.

 

این نویسنده اسپانیایی در پایان بر بد عهدی آمریکایی ها در توافق ها تأکید کرد و افزود: در پیش نویس توافق اخیر، مسایلی مشخص نبود مانند مرتبط کردن بحث برداشتن تحریم ها با تعلیق ها؛ من با بیانات اخیر رهبر ایران موفق هستم که به خوش بین نبودن نسبت به تعهدات آن ها تأکید کردند و بسیار بعید است آن ها تحریم ها را بردارند./820/پ202/ب5

 

ارسال نظرات