۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۵۴۰۹۸
امام جمعه تبریز:

آل‌سعود در یمن به خاک مذلت خواهد نشست / رهنمودهای رهبر انقلاب فصل الخطاب است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری گفت: به فضل الهی سعودی های وهابی در عربستان به وسیله یمنی ها به خاک مذلت خواهند نشست.
نماز جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به تجاوز عربستان سعودی به یمن و بمباران جنگنده‌های آل‌سعود اظهار داشت: حمله وحشیانه عربستان سعودی به یمن کار بسیار نادرستی بود و به نتیجه نخواهد رسید و طبق وعده رهبر معظم انقلاب قطعا با شکست مواجه خواهند شد.


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که اولین متضرر تجاوز نظامی به عربستان سعودی خود آل سعود خواهد بود، خاطرنشان کرد: به فضل الهی در اثر مقاومت حزب الله یمن و در اثر وحدت کلمه نه تنها استقلال یمن حفظ خواهد شد بلکه سعودی های وهابی در عربستان به وسیله یمنی ها به خاک مذلت خواهند نشست.


آیت الله مجتهد شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شعار سال جدید، دولت و ملت، همدلی و همزبانی، افزود: این شعار ریشه در قانون اساسی و اصل تاسیس نظام اسلامی دارد چرا که جمهوری اسلامی یعنی نظامی که هم مردمی است و هم اسلامی و با ارزش ها و فرامین اسلامی تشکیل یافته است.


وی با اشاره به مفهوم همدلی و همزبانی در نظام اسلامی ایران تصریح کرد: قبل از انقلاب و در دوره رژیم منحوس پهلوی هیچ رابطه ای بین مردم و دولت وجود نداشت اما بعد از انقلاب یکی از دلایل انقلاب اسلامی ایجاد رابطه بین دلت و ملت بود و شعار امسال یادآوری ریشه و انگیزه انقلاب اسلامی بود.


امام جمعه تبریز ادامه داد: دولت باید قوانین و اصولی که در قانون اساسی آمده است را رعایت کرده و خود را نسبت به مشکلات مردم مسؤل دانسته و در حل آن تلاش و مجاهدت ویژه نماید و همچنین تنها دولت به تنهایی قادر به حل تمامی مشکلات جامعه نمی باشد و همه آحاد ملت باید در حل مشکلات صمیمانه به دولت کمک کنند.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: معنی حمایت مردم از دولت به معنای عدم انتقاد از دولت نیست بلکه مقصود از حمایت عدم تخریب و تضعیف دولت است، وگرنه انتقاد مستدل باید ادامه پیدا کند، چرا که انتقاد خوب و بجا سازنده است، ضمن این‌که مسؤولان دولتی نسبت به ملت از کلمات تحقیرآمیز و زننده استفاده نکنند، چراکه این ملت است که در روز های سخت مدافع و حامی دولت خواهد بود.


خطیب جمعه تبریز در ادامه با اشاره به مذاکرات انرژی هسته ای و با اشاره به بخش هایی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ذاکرین اهل بیت(ع)، اظهار داشت: اگر بناست تحریم ها برداشته شود و اصلا مذاکرات برای لغو تمامی تحریم ها می باشد، باید به مجرد امضاء توافق همه تحریم ها باید در همان روز و به طور کامل و یکجا لغو شوند.


آیت الله شبستری تأکید کرد: نظارت در مسئله هسته ای باید متعارف باشد و نباید تسری پیدا کند به مسائل امنیتی، چرا که موضوع مذاکرات صرفا در خصوص مسئله هسته ای است و نباید موارد و موضوعات دیگری در آن طرح و بحث و مورد مذاکرده قرار گیرد.


وی از دولت و تیم مذاکره کننده خواست تا رهنمود های رهبر معظم انقلاب را که متضمن عزت، حکمت و مصلحت کشور بوده و فصل الخطاب است، را اجرایی کند و گفت: بحمدلله وضع عراق بهتر شده است و بنده از نزدیک در جریان امور آنجا قرار گرفتم و بنا به گزارشات مسؤولان عراقی نتایج بسیار مطلوبی حاصل شده است.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز ولادت حضرت صدیقه کبری(س) و بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: نیمی از پیکره اجتماع را زنان تشکیل می دهند و اسلام عزیز افکار و عقاید جاهلی را که در زمان رسول اکرم(ص) نسبت به دختران و زنان وجود داشت را از بین برد و کرامت و عظمت بخشید.


وی ضمن بیان این‌که در اسلام در رابطه با مقام مادر توصیه های فراوانی وجود دارد، افزود: حقوق و احترام مادر به سبب زحمت بیشتر و حمل فرزند، بیش از حقوق پدر است و اگر در جمهوری اسلامی ایران این روز به روز مادر و زن نامگذاری شده است ادله قرآنی دارد؛ امیدواریم زنان گرامی سبک زندگی و اخلاق حضرت زهرای مرضیه(س) را الگوی زندگی خود قرار دهند./935/پ201/ب

ارسال نظرات