۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۵۴۰۳۱
آیت‌الله دستغیب تأکید کرد؛

همدلی و همزبانی مردم و مسؤولان در گرو تقویت رابطه دولت و روحانیان

خبرگزاری رسا ـ‌ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر بنا باشد بین ملت و دولت یک ارتباط صمیمی و متقابل و به‌طور مستمر برقرار باشد لازمه آن این است که بین علما و روحانیان و دولت این رابطه و پیوند برقرار باشد.
آيت‌الله سيد علي اصغر دستغيب

به گزارش خبرگزاری رسا در فارس، آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب در جلسه هفتگی جامعه روحانیت این شهر اظهار داشت: در حقیقت نخستین مخاطب در پیام مقام معظم رهبری خواص بوده و از اهم خواص روحانیان و علمای بزرگوار و طلاب حوزه‌های علمیه هستند.

 

وی افزود: علما و روحانیان در تمام شرایط برای مردم الگو بوده و خواهند بود مگر معدود اقشاری که نسبت به اصل دین و روحانیت عناد دارند و این پیوند بین مردم و روحانیت را همواره شاهد بوده‌ایم و به فضل خدا همواره رو به تحکیم است.

 

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) اضافه کرد: اگر بنا باشد بین ملت و دولت یک ارتباط صمیمی و متقابل و به‌طور مستمر برقرار باشد لازمه آن این است که بین علما و روحانیان و دولت این رابطه و پیوند برقرار باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: شاهد هستیم که در ایران و خارج از ایران برخی به‌عنوان عالم دینی و روحانی در این کسوت مقدس، احیاناً مواضعی شاذ را اتخاذ کرده و نظراتی را نه به‌عنوان پیشنهاد و انتقاد سازنده بلکه در مقام مواضع خصمانه نسبت به نظام و دولت اسلامی عنوان می‌دارند که این کار در ادامه همان سیاست مذهب علیه مذهب است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در این زمینه شایسته است با بیان منطقی و نصیحت و اندرز به‌ویژه از سوی دست‌اندرکاران حوزه‌های علمیه طلاب تازه‌وارد را آگاهی بخشیده و در آنان مصونیت ایجاد کنند تا گرایشی نسبت به روحانی‌نماها ایجاد نشود.

 

آیت‌الله دستغیب در ادامه گفت: همدلی و هم‌زبانی باید در بین خود روحانیت نیز تقویت شود که این البته به معنای نبود آرای مختلف نیست بلکه به‌معنای آن است که روحانیت در ترسیم خط ‌مشی‌های اساسی جامعه یکصدا باشد.

 

وی در پایان اظهار داشت: از این که نخستین جلسه جامعه روحانیت در سال جدید در منزل آیت‌الله حدائق تشکیل‌شده بسیار خوشنود بوده و از خداوند متعال صحت و طول عمر ایشان را مسئلت داریم./919/د102/ب4

ارسال نظرات