۲۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۵۳۹۴۷
امام جمعه قزوین:

هنرمندان آموزه های قرآنی را در قالب هنر به کار گیرند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قزوین با بیان این‌که هنرمندان باید تمام آموزه های قرآنی را در قالب هنر به کار ببرند، گفت: هنرمندان بسیجی تلاش کنند تا با قرآن بیشتر مأنوس شوند.
حجت الاسلام و المسلمين عابديني، نماينده لي فقيه در قزوين حجت الاسلام والمسلمين عابديني، نماينده ولي فقيه در قزوين حجت الاسلام والمسلمين عابديني، نماينده ولي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین ظهر امروز در دیدار جمعی از اعضای بسیج هنرمندان استان که به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامی برگزار شد یاد و خاطره تمامی شهدای هنرمند بسیجی انقلاب اسلامی و خاطره شهید آوینی را گرامی داشت و گفت: شما هنرمندان باید تمام آموزه های قرآنی را در قالب هنر به کار ببرید.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین تصریح کرد: شما هنرمندان بسیجی که در بخش‌های مختلف هنری مشغول هستید تلاش کنید که با قرآن بیشتر مانوس شوید.

 

وی ادامه داد: هنرمند بسیجی یعنی هنرمندی که بتواند ملک را به ملکوت پیوند دهد.

 

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: قرآن یکی از مصادیق مهم حکمت بوده و قرآن هم بارها در آیات نورانی خود به این موضوع اشاره کرده است.

 

نماینده رهبر معظم انقلاب در قزوین خاطرنشان کرد: بزرگ ترین عالم هستی از سوی خدای متعال به صورت قرآن آفریده است که نمونه آن را در تاریخ می توانیم به حضرت رسول اکرم(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س) و حضرت علی (ع) می توان اشاره کرد که نمونه انسان‌های برجسته و متعالی هستند.

 

وی با بیان اینکه هنر باید همیشه اثرگذار باشد ادامه داد: نمونه آن می توان به وجود شخصیت های برجسته این نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد که حضرت امام خمینی(ره)، مرحوم علامه طباطبایی و رهبری معظم انقلاب اشاره کرد که قرآن در وجودشان نفوذ کرده بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان ابراز کرد: تلاش شما هنرمندان این باشد که بتوانید با آیات نورانی قرآن و شرکت در جلسات تفسیر قرآن حضوری گسترده و با نشاط داشته باشید.

 

در ابتدای این دیدار امیری مقدم، مسؤول بسیج هنرمندان استان با گزارشی از برنامه های این سازمان گفت: در استان قزوین حدود دو هزار نفر عضو بوده و 11 انجمن نیز در بخش‌های مختلف هنری مشغول فعالیت هستند./955/پ202/ب4

ارسال نظرات