۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۲۵۳۸۶۴
امام جمعه شهر قمصرکاشان:

در نظام هستی هیچ چیز جز خدا تأثیرگذار نیست

خبرگزاری رس اـ امام جمعه شهر قمصرکاشان گفت: در دنیا امور اعتباری هم تحت امر خداوند متعال است، از این رو همه قدرت ها، سمت ها و اتفاقات به خواست خدا صورت می پذیرد.
حجت الاسلام قاسم ارمي ارمکي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام قاسم ارمی ارمکی، امام جمعه شهر قمصرکاشان چهارشنبه شب در جمع زائران حضرت سلطان محمود بن امام محمد باقر(ع) و مردم روستای دارالسیاده علوی کاشان در مسجد جامع این روستا، با اشاره به این که همه امور تحت امر و نظر خداوند متعال است، گفت: اگر انسان خدا را آن گونه که باید بشناسد، آن وقت خود و امور را به او می سپارد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که در قرآن آمده است در نظام هستی هیچ چیز تأثیرگذار نیست، جز خداوند، افزود: در دنیا امور اعتباری هم تحت امر خداوند متعال است، از این رو همه قدرت ها، سمت ها و اتفاقات به خواست خدا صورت می پذیرد.

 

حجت الاسلام ارمی گفت: در قرآن به این موضوع اشاره شده است که در نظام هستی هرآنچه وجود دارد از شمای انسان کوچک تر است و انسان از عالم هستی بزرگ تر است، چرا که انسان می تواند به بالاترین مقام ها نزد خداوند کریم برسد.

 

امام جمعه شهر قمصر کاشان یادآور شد: معتبر است که هرکس کنار قبر میرزای قمی یک بار سوره یاسین، صد صلوات و دو رکعت نماز بخواند، حاجت او روا می شود که این نشان از مقام ایشان نزد خدا و قابلیت انسان برای طی کردن درجات است.

 

به گفته وی، مرگ و زمان رفتن از دنیا در اختیار انسان نیست و باید در زمانی که خدا مقدّر دانسته است این دنیای فانی را وداع گفته و برای حسابرسی در عالم قیامت منتظر بمانیم.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که عناوین و القاب و منصب ها، گریبان انسان ها را گرفته و برخی خود را گم کرده اند، گفت: حضرت آیت الله بروجردی می فرماید که من قبل از مرجعیت صداهایی را از غیب می شنیدم که بعد از آن دیگر این اتفاق نیفتاد.

 

وی تأکید کرد: حتی ریاست دینی که به حق است، می تواند عامل قطع شدن برخی توفیقات شود، از این رو برخی بزرگان به سختی دنبال مرجعیت می روند.

 

حجت الاسلام ارمی با اشاره به این که حضرت آیت الله بروجردی مسجد و حسینیه بنا کرده و شاگردان بسیاری را تربیت کرده بود، گفت: ایشان اذعان داشت که عمل ما نزد خداوند مورد محاسبه قرار خواهد گرفت.

 

امام جمعه شهر قمصر کاشان گفت: حضور در مساجد و برپایی نماز جماعت را باید قدر بدانیم، چرا که هر قدمی که به طرف مسجد بر می داریم، صد ثواب برای ما در نظر گرفته می شود و صد گناه پاک می شود./1307/پ203/ب4

ارسال نظرات