۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۲۵۳۷۳۰
استاد حوزه علمیه ولی عصر سیرجان:

حضرت زهرا معلم همه زنان مسلمان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه ولی عصر(عج) سیرجان گفت: زنان شیعه در ارتباط با نامحرم حضرت زهرا(س) را معلم خود قرار دهند.
ولايت فاطمه حضرت فاطمه زهرا(س) حضرت فاطمه س
حجت الاسلام مهدی بیدار استاد حوزه علمیه ولی عصر(عج) سیرجان در گفت‌و‏گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، با اشاره به ولادت حضرت فاطمه(س)  گفت: حضرت زهرا(س) در قبال زندگی شخصی کم توقع بوده و شرایط امام علی(ع) را مدنظر داشته‏اند.
 
وی در ادامه با بیان این که حضرت فاطمه(س) الگوی ولایت محوری است، افزود: ایشان در قبال ولایت بزرگترین حامی بوده و در قبال آن جان خود را فدا کرده‏اند.
 
این استاد حوزه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: حضرت زهرا(س) دختری خوب برای والدین و همسری مهربان برای امام علی(ع) و بهترین مادر برای تربیت فرزندان خود بودند.
 
حجت الاسلام بیدار با بیان این‌که همه زنان مسلمان باید حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهند، ابراز داشت: آن حضرت از حضور قلبی بالایی نزد خداوند داشته و معبودی به تمام معنا بودند.
 
وی با اشاره به این‌که زنان شیعه در ارتباط با نامحرم حضرت زهرا(س) را معلم خود قرار دهند، افزود: عفت محدود به حجاب نیست؛ بلکه باید شرم و حیا به دنبال آن وجود داشته باشد.
 
این استاد حوزه با اشاره به مسأله حجاب حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: آن حضرت در وصیت خود فرمودند که مرا در تابوتی قرار دهید که حجم بدن من مشخص نشود و حجاب برای آن حضرت از اهمیت خاصی برخوردار است.
 
حجت الاسلام مهدی بیدار با بیان این‌که ولایت اصل وحدت هر جامعه‏ای مسلمان است، خاطرنشان کرد: گریه‏های حضرت فاطمه(س) به خاطر مصیبت‏هایی امام علی(ع) که باعث از بین رفتن راه حق بود.
 
این استاد حوزه با اشاره به حدیثی از حضرت زهرا(س) ابراز داشت: جایگاه امام به منزله کعبه است همان گونه که مردم به دور کعبه می‏گردند، باید به دنبال امام زمان خود حرکت کنند.
 
وی در پایان گفت: برای ظهور امام مهدی(عج) باید اعمال خود را درست کرده و با رجوع کردن بر نایب‏های عام آن حضرت و با اطاعت از امر ولی فقیه اسباب نزدیک شدن ظهور آن حضرت را فراهم کنیم./972/ت303/ب
 
ارسال نظرات