۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۲۵۳۷۰۱
مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان:

بهبود وضعیت اقتصادی کشور نیازمند خودباوری است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که لغو تحریم ها در بهبود وضعیت اقتصادی کشور مؤثر است، گفت: در جهت بهبود وضعیت اقتصادی کشور افزون بر لغو تحریم ها، باید به خودباوری برسیم.
مدير کل تبليغات اسلامي لرستان

حجت الاسلام سعید مهدوی، مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، در رابطه با مذاکرات بیان داشت: برگزاری مذاکرات هسته ای فرصتی مناسب برای جمهوری اسلامی ایران است به شرطی که بتوانیم آنچه خواست و مصلحت نظام است را به دست بیاوریم.

 

وی با بیان این که توافق برای ملت ایران هم فرصت است و هم تهدید افزود: اگر مسائل مطرح شده به خوبی رصد شود فرصت خوبی برای ملت ایران است.

 

حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد: تیم مذاکره کننده اگر در برابر مسائل مطرح شده در بیانیه لوزان و درخواست های غربی هوشیار نباشند و کوچک ترین غفلتی صورت گیرد موجب تهدید برای ملت ایران می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب فرمودند با اصل مذاکرات موافق هستیم، تصریح کرد: رها کردن اصل مذاکرات برای کشور ایران تهدید است.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی ایران با بیان این که مطرح شدن بیانیه لوزان توافق نیست و مسائل کلی مطرح شده است، اظهار داشت: این بیانیه زمینه ساز توافقات است.

 

وی عنوان داشت: انتظار می رود تیم مذاکره کننده ایران در این مدت مسائل کلی و مفهومی را بررسی کنند و بتوانند حقوق ملت ایران را بدون هیچ خدشه ای استیفا کنند.

 

حجت الاسلام مهدوی در ادامه در جهت بهبود شرایط اقتصادی کشور خاطرنشان کرد: در راستای بهبود این مسائل باید به خودباوری برسیم.

 

وی با بیان این که رفع تحریم ها تنها راه حل گشایش وضعیت اقتصادی کشور نیست، تأکید کرد: در این راستا باید به نیروهای خویش و توان داخلی کشور اعتماد کنیم.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان این که ما به کشورهای خارجی اعتماد نداریم، یادآور شد: کشورهای غربی و آمریکا در کوران های نظام و توافق نامه ها ما را تنها گذاشتند.

 

وی تصریح کرد: امروز نیز در برطرف شدن تحریم ها نیز نباید منتظر این کشورها باشیم چرا که لغو تحریم ها به تنهایی موجب توسعه وضعیت اقتصادی کشور نمی شود.

 

حجت الاسلام مهدوی تعامل علمی، اقتصادی و اجتماعی با دنیا را امری پسندیده دانست و عنوان داشت: برای پیشرفت کشور در عرصه اقتصاد باید به نیروهای داخلی و توان داخلی کشور توجه کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به نظر برخی افراد در مورد عبور از خطوط قرمز نظام در بیانیه لوزان گفت: تفسیرهای متفاوتی از بیانیه لوزان مطرح می شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: در این راستا ما باید به اصل موضوع توجه کنیم و به اصل توافق نامه تکیه کنیم./9451/ت302/ب4

ارسال نظرات