۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۴
کد خبر: ۲۵۳۶۳۶
رییس اداره تبلیغات گلوگاه:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مهم ترین مانع در برابر تهاجم غرب است

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه با بیان این که عزت ایران اسلامی در جهان نتیجه و خون بهای شهدا است و باید یادواره آنان با جایگاه ارزشمند آنان تناسب داشته باشد، افزود: باید بدانیم اگر خون شهدا نبود بالندگی امروز وجود نداشت.
شهيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گلوگاه، حجت الاسلام حسینعلی فعالی، رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه، امروز در دیدار جمعی از خانواده های شهدای این شهرستان اظهار داشت: مادران و همسران شهدای ما با الگوپذیری از حضرت ام البنین(ع) و صبر و بردباری این بانوی بزرگوار، ایستادگی کردند.

 

وی با بیان این که الگو پذیری از این بانوی بزرگوار باید در دستور کار همه بانوان باشد، ادامه داد: بانوان جامعه اسلامی باید در همه لحظه های زندگی از حضرت ام البنین(س) الگو گرفته و نقش خود را در دفاع از دین و قرآن و اسلام اداء کنند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه گفت: یکى از مادران برجسته تاریخ است که زندگى او مالامال از عشق به ولایت و امامت ‏بوده و در تربیت فرزندان دلیر و شجاع و با ادب چون عباس بن ‏على (ع) بسیار موفق بوده است و نقش مهمی در قیام امام حسین(ع) داشته است.

 

حجت الاسلام فعالی افزود: بانوان جامعه ما نیز با الگوپذیری از اهل بیت(ع) و شیرزنانی همچون ام البنین(ع) در عرصه های مختلف جامعه نقش تعیین کننده داشته اند و با بدرقت فرزندان و همسران خود به جبهه های حق علیه باطل، موجب پیروزی ما را در برابر دشمنان تا دندان مسلح شدند.

 

وی با قدردانی از مادران و همسران شهید بیان داشت: اگر گذشت و ایثار و از خودگذشتگی شما بزرگواران و بدرقه همسران و فرزندانتان نبود شاید ما اکنون دارای چنین شرایط خوبی در جامعه نبودیم و همه ما در کنار از خودگذشتگی شهدا مدیون خانواده های بزرگوار شهدا و مادران و همسران شهدا هستیم که شهدای ما رد دامان پاک اینان رشد یافته و رهسپار دفاع از میهن شدند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه گفت: مادران و همسران شهدا در ادامه زندگی خود نیز  باید از حضرت ام البنین(س) الگو بگیرند چراکه ایثار و فداکاری خانواده های شهدا بر عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی افزوده است.

 

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر این که عزت ایران اسلامی مدیون خون های شهدا است، تصریح کرد: اگر شهدا نبودند ما این همه عزت و عظمت نداشتیم که امروز توانستیم به برکت این ایثارگری ها در جایگاه ویژه ای قرار داشته باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ویژگی اصلی و بارز شهدا ولایت مداری بود و اگر این گونه نبود ما نیز همانند سایر کشورهای منطقه آسیب می دیدیم، اذعان داشت: امروز عمل به وصیت شهدا و امام راحل و توصیه های مقام معظم رهبری یک اصل اساسی و رمز موفقیتمان در این دوره از تاریخ است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه با بیان این که عزت ایران اسلامی در جهان نتیجه و خون بهای شهدا است و باید یادواره آنان با جایگاه ارزشمند آنان تناسب داشته باشد، افزود: باید بدانیم اگر خون شهدا نبود بالندگی امروز وجود نداشت.

 

وی ادامه داد: فرهنگ شهادت عامل قدرت و بالندگی ما است و به همین دلیل باید این فرهنگ در جامعه زنده نگه داشته شود تا در جهت بالندگی کشور مان تلاش شود. 

 

حجت الاسلام فعالی اظهار داشت: شهدا با نثار خون خود عزت و امنیت امروز را برای ما به ارمغان آوردند که همه ما در جهت حفظ و حراست از دستاوردهای شهدا باید تلاش کنیم.

 

وی بر ضرورت هوشیاری و بصیرت امت اسلامی در برابر توطئه های دشمنان اسلام تأکید کرد و گفت: مسلمانان باید هوشیار باشند تا خواسته یا ناخواسته بازیچه استعمار و استکبار نشوند که به بهانه بعضی از ثواب ها شکاف هایی را ایجاد کنند و به یقین در غیر این صورت ضررهای زیادی نصیبشان خواهند شد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات