۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۵۳۵۱۲
آیت الله نمازی:

مدیریت زبان از برکات تقوا است

خبرگزاری رساـ نماینده ولی فقیه در کاشان، ملکه تقوا را دارای دستاوردها و آثار و برکات بی شماری دانست و افزود: یکی از آثار تقوا کنترل کردن و مدیریت زبان است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه درکاشان، ظهر امروز در جمع مردم کاشان گفت: زبان هرچند یک عضو کوچکی از اعضای بدن انسان است اما چنانچه خوب مدیریت شود دارای آثار و برکات فراوانی خواهد بود و انسان را به سعادت، کمال و بهشت خواهد رساند اما چنانچه عکس آن باشد نتیجه آن نیز برعکس خواهد بود.

 

وی با اشاره به این که علما و بزرگان در باره زبان آیات و روایات زیادی را بیان کرده اند، افزود: مرحوم علامه ملا محسن فیض‌کاشانی رضوان الله تعالی علیه در کتاب اخلاقی المحجه البیضاء برای زبان 20 آفت ذکر کرده است.

 

آیت الله نمازی همچنین با بیان این که، مرحوم ملا مهدی نراقی در کتاب اخلاقی و شریف کتاب جامع السعادات برای زبان 23 آفت ذکر کرده است یاد آورشد: یکی از علمای معاصر نیز کتابی را در باره نقش زبان در گناهان تألیف کرده است که در این کتاب از 190 گناه نام برده است که منشأ همه این گناهان از زبان است.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان  با اشاره به این که، این عضو کوچک بدن می تواند هم دارای آثار بزرگ خوب و هم  آثار بزرگ بد باشد متذکر شد: باید مواظب بود تا زخم زبان زدن که یکی از آفات زبان برای شکستن دل مؤمن است، انسان مؤمنی را دل شکسته و آزرده خاطر نکنیم.  

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: خداوند در آیات 57 و 58  از سوره مبارکه احزاب می فرماید، کسانی که خدا رسول خدا را  می آزار ند و دل شکسته می کنند، لعنت خدا را هم در این دنیا و هم در آخرت دارند و خداوند عذاب دردناکی را برای کسانی که به وسیله زبان خود، دین، شریعت، خدا و پیامبر را آزرده خاطر و اذیت می کنند.

 

به گفته وی، خداوند بعد از این آیه نیز می فرماید، کسانی که مردان و یا زنان مومن را بدون استحقاق و بدون این که گناهی و حرامی و منکری سرزده باشد آزار و اذیت می کنند ، مرتکب گناه بزرگ و سنگینی می شوند.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان متذکرشد: اهل ایمان وتوحید و نماز باید مواظب باشند چرا هر سخنی که بگویند، فرشتگان الهی آن را مدیریت می کنند و ضبط و کنترل می کنند.

 

آیت الله نمازی گفت: امیر مومنان(ع) در تعریف انسان مسلمان می فرماید،  مسلمان واقعی کسی است که دیگران از دست و زبان او در امنیت باشند و آزار زبانی و یدی او به کسی نرسد و و باعث آزرده خاطرمسلمانی نشود.

 

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: امام صادق(ع) می فرماید، هنگامی که روز رستاخیز و روز حساب و کتاب و میزان می‌شود منادی ندا می‌دهد، کجا هستند آنهایی که اولیاء و بندگان مرا در دنیا اذیت و آزار می‌دادند، امروز روز حساب و کتاب است.

 

آیت الله نمازی یاد آورشد: هرچند که امروز در دنیا کسی از ما حساب و کتاب و سؤالی ندارد اما نظام هستی، نظامی مبتنی بر عدل و داد است./1307/پ202/ج  

 

ارسال نظرات