۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۵۳۴۸۶
مدیر حوزه های علمیه لرستان:

نمی توانیم با بلند پروازی های غرب توافق کنیم

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به سابقه آمریکا در عهد شکنی و نیرنگ، هوشیاری تیم مذاکره کننده در توافقات را مسأله ای ضروری خواند و گفت: نمی توانیم با بلند پروازی های غرب توافق کنیم.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری را در خرم آباد، با اشاره به روش مذاکرات بیان داشت: انجام مذاکرات تاکنون نفس گیر و طولانی بوده است.

وی با اشاره به توجه تیم مذاکره کننده به حقوق ملت ایران افزود: تیم مذاکره کننده ایران در راستای استیفای حقوق ملت ایران سرسختی تمام را نشان دادند.  

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به شکل گیری توافق نامه بین کشور ایران و آمریکا عنوان داشت: این توافق نامه برد برد است و طرف مقابل نیز خواسته هایی دارد.  

وی در ادامه به رسمیت شناختن حق غنی سازی ایران که جزو قدرت های هسته ای جهان شناخته شده است را از نقاط قوت توافقات هسته ای بیان کرد.

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به این که غربی ها برای راضی نگه داشتن مخالفان خویش حرف هایی می زنند که واقعیت ندارد، عنوان داشت: ما نمی توانیم با بلندپروازی های غرب توافق کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بیانیه مطرح شده لوزان توافقی شفاهی است و تا زمانی که کتبی نشود و سازمان ملل آن را امضا نکند، الزام آور نیست.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: ممکن است آمریکا عهدشکنی کند؛ بنابراین باید در الفاظی که مورد توافق نهایی به کار برده می شود، دقت کافی صورت گیرد.

وی با اشاره به اقداماتی که از سوی تیم مذاکره کننده در چند ماه اخیر صورت گرفته است، بیان داشت: این اقدامات فرصت خوبی برای شکل گیری توافق است.

مدیر حوزه های علمیه لرستان تصریح کرد: اقدامات صورت گرفته در توافق باید رسا، سریع، شفاف و روشن باشد.

وی با بیان این که برطرف شدن تحریم ها در توافق مسأله ای بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: برطرف شدن تحریم ها تنها راه حل بهبود مسائل مالی و اقتصادی کشور نیست.

حجت الاسلام مبلغی در پایان خاطرنشان کرد: در راستای بهبود مسائل اقتصادی کشور باید به توان داخلی کشور توجه داشته باشیم./9451/ت302/ب2

ارسال نظرات