۱۵ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۸
کد خبر: ۲۵۲۹۹۴
آیت الله دری نجف آبادی:

همدلی دولت و ملت روند پیشرفت کشور را شتاب می بخشد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله دری نجف آبادی گفت: دولتمردان و مسؤولان نظام جمهوری اسلامی باید با برنامه ریزی ها و تمهیدات کاربردی در راستای بکار گیری منابع و ذخایر زیر زمینی موجود در نقاط مختلف کشور در راه توسعه پایدار این مرز و بوم گام های اساسی بردارند.
آيت الله دري نجف آبادي

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، بیان کرد: دولت تدبیر و امید باید برای کاهش مصرف انرژی برنامه ریزی های مدون داشته باشد و ذخایر زیرزمینی را در راستای تولید انبوه بکار بگیرد.



آیت الله دری نجف آبادی خاطر نشان کرد: همه کشورهایی که امروز عنوان پیشرفته و توسعه یافته را با خود یدک می کشند، تولید انبوه و با کیفیت و صادرات غیر نفتی را سرلوحه امور خود قرار داده اند و توانسته اند سهمی از بازارهای جهانی را به کالاهای خود اختصاص دهند.



نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: ژاپن و آلمان در جنگ دوم جهانی صدمات و خسارت های بسیاری را متحمل شدند اما امروز پس از گذشت کمتر از 70 سال سومین و چهارمین اقتصاد پویا و بالنده دنیا را دارند.



امام جمعه اراک تصریح کرد: برنامه ریزی های مدون و کاربردی و استفاده از ظرفیت های موجود مهمترین عوامل رشد و پیشرفت کشورهای ژاپن و آلمان محسوب می شود، بنابراین دولتمردان و مسوولان باید از برنامه ریزی های و تمهیدات این دو کشور الگو برداری کرده و با تمام قوا در راستای آبادانی ایران اسلامی تلاش کنند.



وی افزود: دولتمردان و مسؤولان نظام جمهوری اسلامی باید با برنامه ریزی ها و تمهیدات کاربردی در راستای بکار گیری منابع و ذخایر زیر زمینی موجود در نقاط مختلف کشور در راه توسعه پایدار این مرز و بوم گام های اساسی بردارند.



آیت الله دری نجف آبادی در ادامه گفت: با وجود اینکه بیش از دو هزار و 800 واحد صنعتی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند اما این استان نقش بسیار کم رنگی در بالا بردن تولید ناخالص ملی و نرخ بهره وری ایفا می کند چرا که مدیران صنایع در این استان از همه طرفیت های تولیدی خود استفاده نمی کنند.



نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: بسیاری از واحد های تولیدی در این استان به طور کلی غیر فعال و بسیاری دیگر تنها پنج درصد ظرفیت خود را بکار گرفته اند؛ بنابراین مسؤولان این استان باید کم کاری این شرکت ها را جدی گرفته و در راستای اصلاح الکوهای مدیریتی آنها بیش از پیش تلاش کنند.



امام جمعه اراک خاطر نشان کرد: بکارگیری همه ظرفیت های تولیدی در نقاط مختلف استان مرکزی، ضمن حل مشکل بیکاری و اقتصادی مردم، امید و انگیزه را در جامعه زنده می کند.



آیت الله دری نجف آبادی در خصوص نامگذاری سال جدید با عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی مقام معظم رهبری گفت: معظم له بسیار هوشمندانه و مدبرانه یک بار دیگر نیاز امروز جامعه ایران اسلامی را تشخصیص دادند و راه حل مشکلات جامعه را در یک جمله کوتاه بیان کردند.



نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار داشت: ایران از نظر منابع پایه شرایط بسیار غنی دارد و در صورت همدلی دولت و ملت و پیوست اتحاد و تعهد، روند توسعه شتاب می گیرد.



امام جمعه اراک در ادامه گفت: همدلی ها و همزبانی های دولت و ملت عامل تقویت ایجاد امنیت و آرامش و ارتقای توان در امور اجرایی، فکری و پژوهشی است. /842/ت302/ج

 

ارسال نظرات