۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۲۵۲۹۵۹
پس از اقامه نماز جمعه برپا شد؛

راهپیمایی سراسری نمازگزاران در محکومیت حمله به یمن

خبرگزاری رسا ـ مردم شهرهای مختلف ایران اسلامی با هدف محکوم کردن حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن، پس از اقامه نماز جمعه راهپیمایی کردند.
راهپيمايي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در پی حمله جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن، امروز جمعه چهاردهم فروردین، نمازگزاران شهرهای تهران، تبریز، اردبیل، زاهدان، همدان و دیگر مراکز استان ها پس از اقامه نماز جمعه در محکومیت این اقدام راهپیمایی کردند.
 
مردم تهران نیز پس از نماز جمعه با راهپیمایی از مقابل در اصلی دانشگاه تهران به سمت میدان انقلاب اسلامی، حمله گروه موسوم به ائتلاف عربی به ویژه حمله جنگنده‌های عربستان سعودی به مردم بی‌دفاع و مظلوم یمن را محکوم کردند و خواستار پایان هرگونه مداخله کشورهای بیگانه در امور داخلی این کشور شدند.
 
در دیگر شهرهای کشورمان نیز راهپیمایی هایی در محکومیت تجاوز نظامی آل سعود و برخی کشورهای مزدور منطقه به یمن برگزار شد.
 
تظاهر کنندگان همچنین ضمن تاکید بر لزوم توقف سریع و فوری حمله به یمن، بر لزوم راه های سیاسی برای حل مشکلات این کشور تاکید کردند.
 
براساس آخرین اخبار از نهمین روز تجاوز ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به کشور یمن، جنگنده‌های این ائتلاف حملات هوایی را علیه شیعیان حوثی در نزدیکی تنگه استراتژیک "باب‌المندب" در یمن انجام داده و همچنین مقر تیپ 17 وابسته به شیعیان حوثی را در نزدیکی این تنگه هدف قرار دادند.
 
جنگنده‌های ائتلاف عربی در ادامه تجاوز خود به خاک یمن حملاتی را علیه پایگاه‌های انصارالله در شهر "تعز" و نزدیکی تنگه "باب المندب" انجام دادند، همچنین فرودگاه صعده و دیگر پایگاه‌های وابسته به انصارالله در این استان را هدف قرار دادند و دو منطقه "شدا" و "رازح" را نیز بمباران کردند. پیش از این نیز این جنگنده‌ها حملاتی را علیه پایگاه دفاع هوایی وابسته به شیعیان حوثی در شهر تعز انجام داده بودند.
 

بنابر اعلام رسانه‌ها در حملات 8 روز گذشته بیش از 100 غیر نظامی از جمله 62 دو کودک یمنی کشته شده‌اند و موجی از انتقادات بین المللی علیه رژیم عربستان را برانگیخته است./920/پ202/ج

ارسال نظرات