۱۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۲۵۲۹۵۸
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی:

جدایی مردم و مسؤولان آرزوی دیرین دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان گفت: یکی از مهم‌‎ترین اهداف دشمن که بر روی آن سرمایه گذاری می کند، این است که مردم را در مقابل دولت، و نظام قرار دهند و ایجاد آشوب و ناامنی کنند.
همدلي و همزباني

حجت‌الاسلام جلیل جلیلی، مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» اظهار داشت: این توصیه رهبری همواره از سوی رسول گرامی اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) مورد سفارش و تأکید قرار گرفته است.

 


وی با اشاره به مطالبات پنجگانه رهبری در پیام نوروزی اشاره کرد و گفت: پیشرفت اقتصادی، اقتدار و عزت منطقه‌ای و بین‌المللی، جهش‌های علمی به معنای واقعی، عدالت قضائی و اقتصادی در کنار ایمان، معنویت از مطالبات به حق معظم‌له است که قطعاً رسیدن به این مطالبات دور از دسترس نیست.

 


امام جمعه مهربان با اشاره به این‌که این مطالبه رهبری برخاسته از آرمان های انقلاب و اهداف جمهوری اسلامی ایران است، افزود: در یک تقسیم‌بندی کلی، نظام‌ها و دولت‌های حاکم در شرق و غرب 2 دسته‌اند که برخی از آنها نظام‌های استکباری هستند مانند سیستم‌های استبدادی، کمونیستی و سلطنتی و شبه سلطنتی و دسته دوم نیز دموکراسی‌های غربی هستند که با تبلیغات و تزویر اداره می‌شوند.

 


حجت الاسلام جلیلی با اشاره به این‌که انقلاب اسلامی ایران و حضرت امام خمینی(ره) مدل جدیدی از حکومت و نظام مردم‌سالاری دینی را به جهانیان معرفی کرد، افزود: مدل دیگری از حکومت و نظام را می‌توان مجسم کرد و آن نظامی است که بر اساس محبت و عطوفت مردم اداره می‌شود و آن همان جمهوری اسلامی ایران است.

 


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: این نظام آرمان و آرزوی بسیاری از علما، فقها و اندیشمندان دینی بود از جمله بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی(ره) بوده است که فلسفه وجودی نظام اسلامی است، از این رو برای تاکید به این اصل، مقام معظم رهبری شعار سال را انتخاب کرد تا درک متقابل صورت گیرد.

 


وی با بیان این‌که جدایی میان مردم و مسؤولان جزء آرزوهای دیرین دشمنان نظام محسوب می شود، تصریح کرد: همان طوری که مقام معظم رهبری فرمودند؛ یکی از مهم‌‎ترین اهداف دشمن که بر روی آن سرمایه گذاری می کنند، این است که مردم را در مقابل دولت، و نظام قرار دهند و ایجاد آشوب و ناامنی کنند.

 


حجت الاسلام جلیلی با تأکید بر این‌که مردم باید برای ارتقای عملکرد دولتمردان، انتقاد سازنده و منصفانه به همراه ارائه راهکار کاربردی و عملی داشته باشند، افزود: دولت نیز باید آستانه تحمل خود در برابر انتقادها را بالا ببرد، تا شعار سال محقق شود./935/ت302/ب4

ارسال نظرات