۰۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۲۵۲۶۹۹
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه:

قم پایتخت فرهنگی و معنوی ایران است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: : قم پایگاه و خاستگاه انقلاب اسلامی است و امام راحل، نهضت اسلامی را از قم و مدرسه فیضیه شروع کرد، به همین دلیل این شهر را می‌توان پایتخت فرهنگی و معنوی ایران دانست.
حجت الاسلام علي محمدي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در جریان بازدید از خیمه‌های معرفت مختلف برپا شده در بقاع متبرکه قم اظهار کرد: قم از نظر تاریخی و از نظرگاه ائمه اطهار(ع)، حرم اهل بیت(ع) به شمار می‌رود.


وی افزود: قم پایگاه و خاستگاه انقلاب اسلامی است و امام راحل، نهضت اسلامی را از قم و مدرسه فیضیه شروع کرد، به همین دلیل این شهر را می‌توان پایتخت فرهنگی و معنوی ایران دانست.

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به وجود بقاع متبرکه متعدد و امامزادگان شاخص در قم گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر هر یک از این امامزادگان در شهر دیگری بودند به پایگاهی ویژه تبدیل می‌شدند.


وی وجود حوزه‌ علمیه و مراجع تقلید در قم را از دیگر ظرفیت‌های این شهر دانست و ادامه داد: با توجه به مجموعه این موارد، قم می‌تواند الگویی از نظر فرهنگی و دینی برای سایر شهرها و استان‌ها باشد.

حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: تاکنون اقدامات خوبی از نظر فرهنگی توسط اداره کل اوقاف استان قم صورت گرفته که جای تقدیر و تشکر کرد و امیدواریم امسال هم کامل‌تر و بهتر از گذشته، کارها در قم سامان‌دهی شوند.


نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: مجموعه عملکرد اوقاف قم نسبت به گذشته رشد خوبی را نشان می‌دهد و گزارشی هم که در نوروز امسال ارائه شده نشان می‌دهد، قم جزو استان‌های موفق از نظر فعالیت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه به شمار می‌رود./1325/د102/ی

ارسال نظرات