۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۲۵۲۴۳۴

شورای مشورتی روحانیان آذربایجان‌شرقی تشکیل شد

خبرگزاری رسا ـ جبارزاده گفت: شورای مشورتی روحانیان آذربایجان‌شرقی با هدف بررسی مشکلات و معضلات اجتماعی، فرهنگی، دینی، سیاسی، اقتصادی و صنعتی استان تشکیل شده است.
جبارزاده، استاندار آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اسماعیل جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با مدیران مسؤول، خبرنگاران و سردبیران نشریات محلی، سرپرست مطبوعات سراسری و خبرگزاری‌ها به تشریح فعالیت‌های دولت یازدهم در استان طی سال 1393 پرداخت.

 


وی در تشریح فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: شورای مشورتی روحانیان آذربایجان‌شرقی متشکل از نخبگان و اساتید برجسته حوزوی استان و با هدف بررسی مشکلات و معضلات اجتماعی، فرهنگی، دینی، سیاسی، اقتصادی و صنعتی استان تشکیل شده است.

 


جبارزاده با بیان این‌که امسال بیش از 200 میلیارد تومان احیای موقوفات را داشته ایم، خاطرنشان کرد: این در حالیست که اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مقام دوم کشوری در حوزه وقف را کسب کرده است، ضمن این‌که سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم نیز به میزبانی استان در تبریز برگزار شد.

 


استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین از تدوین اساسنامه تشکیل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: راه اندازی دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، همایش های استاد شهریار و قرآن و علامه طباطبایی و قرآن، برگزاری هفته نکوداشت تبریز و جشنواره ملی تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها از دیگر فعالیت های شاخص فرهنگی اجتماعی استان در سال بوده است.

 


وی با بیان این‌که امسال با هدف تقویت ارتباطات فرهنگی، هفته فرهنگی تبریز در قازان، برگزاری محفل ادبی شعرای ایران و تاجیکستان و خواهرخواندگی تبریز و گنجه برگزار شد، افزود: با توجه به تأکید رئیس جمهور مبنی بر دیدار با خانواده شهدا در سال جاری 19 هزار و 700 مورد دیدار با خانوارهای شهدا و جانبازان و طرح سپاسگذاری از خانواده های شاهد اجرایی شد.

 


جبارزاده پرداخت صددرصد هزینه های درمانی ایثارگران و پوشش همگانی و تکمیلی خانواده های شهدا و ایثارگران را از دیگر سیاست های اجرایی در استان برشمرد و گفت: آئین نکوداشت مفاخر و بزرگان استان در دوران حیات، یکی از سیاست های فرهنگی بود که در سال جدید نیز ادامه پیدا خواهد کرد، در همین راستا آئین بزرگداشت استاد محمدعلی موحد و استاد نظمی برگزار شد.

 


استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در سال 1393، تعداد 110 کانون فرهنگی هنری جدید در استان آذربایجان شرقی راه اندازی شد، خاطرنشان کرد: تعداد 14 بازارچه فروش صنایع دستی در تبریز و هفت شهرستان راه اندازی شد و سه هتل نیز در تبریز و جلفا احداث شده است.

 


وی با اشاره به این‌که بیش از 2 میلیون مسافر به استان آذربایجان شرقی سفر کرده اند که 800 هزار نفر از آن ها از خارج کشور بوده است، گفت: کنگره «تبریز پیشرو در فرهنگ تشیع»، همایش نقش آذربایجان در انقلاب اسلامی، جشنواره کتاب سال تبریز، افتتاح چندین کتابخانه،  فعال کردن پروژه پارک موزه دفاع مقدس و هکایش بین المللی بزرگداشت استاد شهریار و ستارخان از دیگر برنامه‌ها بوده است.

 


جبارزاده بازگشایی هنرستان میرک، احیای مجتمع ربع رشیدی، همایش سالانه زکات، همایش پیوند آسمانی، جشنواره خیرین مدرسه‌ساز، بازسازی تالار معلم تبریز، رونمایی و بارگذاری پایگاه جدید اطلاع‌رسانی استانداری و کسب رتبه نخست مشارکت های مردمی در کشور با رشد 27 درصد را از دیگر فعالیت‌های استان در حوزه فرهنگی اجتماعی سال 1393 عنوان کرد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات