۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۲۵۲۴۱۱
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل:

طرح آرامش بهاری و همایش رهروان یاس نبوی در امامزادگان اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به برگزاری طرح آرامش بهاری و همایش رهروان یاس نبوی، گفت: در ایام نوروز امامزادگان و اماکن متبرکه میزبان مسافران نوروزی خواهند بود.
حجت الاسلام قيامي، مدير کل اوقاف اردبيل

با گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام اکبر قیامی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل صبح امروز در جلسه هماهنگی ویژه برنامه آرامش بهاری در اماکن متبرکه، گفت: برنامه‌ریزی‌هایی جهت برگزاری مراسم ویژه تحویل سال نو در امامزادگان شاخص، برگزاری نماز جماعت در ایام تعطیلات در بقاع متبرکه‌ای که در مسیر مسافران عید نوروز قرار دارند، انجام شده است.



وی افزود: برگزاری ویژه برنامه برای تحویل سال نو نظیر تهیه هفت سین‌های قرآنی حضرت زهرا(س) در امامزادهها نمونه‌هایی از این اقدامات است که با حضور مردم شریف اردبیل و خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و کارکنان اداره اوقاف و امور خیریه اردبیل برگزار می شود.

 

حجت الاسلام قیامی، تصریح کرد: در این مراسم معنوی و پرفیض گروه های متعدد قرآنی به اجرای تواشیح و هم خوانی و دعای سال تحویل می پردازند و برگزاری نماز در حین تحویل سال نو نیز از این برنامه هاست.


 

وی اهداف طرح را استفاده بهینه از فضاهای معنوی و عرفانی امامزاده ها بر شمرد و افزود: جهت برگزاری برنامه های متنوع و متناسب با شأن و منزلت امامزاده ها امیدواریم فرصت استفاده از این برنامه ها برای کلیه همشهریان و مسافران عزیز مهیا شود.

 


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، بیان داشت: دعوت و اعزام مبلغان به امامزاده های مجری طرح جهت تبلیغ و افزایش سطح معرفت و شناخت مسافران نسبت به مسایل مذهبی و برپایی خیمه های معرفت در بقاع مجری طرح از جمله برنامه های مصوب این طرح است.

 

وی خاطرنشان کرد: به دلیل هم زمانی اجرای این طرح با شهادت حضرت زهرا(س)، طرح سوگواره یاس نبوی نیز در روزهای 2 لغایت 6 فروردین ماه 94 در امامزادگان استان اجرا می شود.

 

حجت الاسلام قیامی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه جامعه ما امروز در طهارت و دفاع از ارزش های معنوی و اسلامی به فرهنگ فاطمی نیاز دارد در این برنامه نمادین سعی می شود تا بانوان ولایی استان در سوگ دخت گرامی نبی مکرم اسلام به برنامه های فرهنگی و معنوی دست زده و به شکل ویژه در این روز حزن و اندوه را گرامی داشته و عرض ارادتی به محضر بانوی آب و آیینه داشته باشند.


وی افزود: به مناسبت شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) همایش رهروان یاس نبوی در روز 4 فروردین ماه 94 مصادف با شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سوم جمادی الثانی در 11 امامزاده شاخص استان اردبیل برگزار می شود.


حجت الاسلام قیامی تصریح کرد: در این مراسم 2 بقعه در شهرستان گرمی و بیله سوار، 4 بقعه و مکان مذهبی در شهرستان اردبیل، 1 بقعه متبرکه در شهرستان مشکین شهر و 4 امامزاده در شهرستان خلخال، میزبان بانوان ولایی استان هستند.


وی با بیان اینکه سخنرانی ائمه جماعت و علمای بومی و اعزامی از قم در این امامزادگان جزء برنامه های این مراسم است، گفت: هدف از برگزاری این مراسم توسعه و ترویج معارف نورانی معصومان(ع) به ویژه در باب عفاف و حجاب، تقویت باورهای دینی در میان آحاد جامعه و عمل به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل شدن بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی جامعه است.


حجت الاسلام قیامی بیان کرد: اجرای صحیح نیات واقفان و جلب اعتماد عمومی جهت ایجاد وقف های جدید و به ویژه وقف برای حضرت فاطمه زهرا(س) جزو اهداف دیگر این مراسم است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با اشاره به اینکه ایجاد فضای فرهنگی و معنوی در تمام امامزادگان و بقاع متبرکه و بهره مندی از آنها جزو برنامه های اداره کل اوقاف است، گفت: ترویج فضائل و سیره فاطمی و معرفی شخصیت بانوی دو عالم و ترویج خطبه حضرت زهرا(س) و زیارتنامه فدکیه جزء برنامه هایی است که ما در این روز در بقاع متبرکه شاخص برگزار می کنیم./937/پ202/ب4

ارسال نظرات