۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۵۲۲۷۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

نهادینه کردن فریضه امر به معروف، نیازمند فرهنگ سازی است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران گفت: نهادینه کردن فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر، نیازمند فرهنگ سازی مناسب است.
حجت الاسلام لائيني، امام جمعه نکا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم سومین روز ارتحال حجت الاسلام موسی عالمی نژاد، امام جمعه موقت نکا افزود: باید با فرهنگ سازی مناسب در این زمینه در نهادینه کردن این فریضه مهم که در برخی موارد در انجام آن غفلت شده است گام برداریم.
 
 
وی با تاکید بر نهادینه کردن فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: تبیین حدود امر به معروف و نهی از منکر آن امری است که خداوند و ائمه اطهار(ع) برای ما بیان و تشریح کرده اند و باید از سوی افراد مختلف و صاحب نفوذ در جامعه بدرستی تبیین شود.
 
 
 
امام جمعه نکا بیان داشت: آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی به مردم و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک فریضه مهم دینی از مسائل مهمی است که باید در دستور کار همگان قرار گیرد.
 
 
حجت الاسلام محمدی لایینی افزود: ساده ترین و نزدیکترین راه مقابله با دشمن در این جنگ نرم و فرهنگی، توجه به این مهم و نهادینه کردن فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر است تا با رعایت کامل مسائل اخلاقی و دینی وفرهنگی جامعه به سمت بالندگی پیش برود.
 
 
وی با تاکید بر اتحاد و وحدت مسلمین در جهان اسلام ادامه داد: دشمن اکنون به فکر ایجاد تفرقه و نفاق در بین آحاد جامعه و اسلام است و از سوی همه ما باید با اتحاد و برادری در کنار هم در جهت رفع مشکلات گام برداشته و در جهت وحدت و اتنسجام گام برداریم.
 
 
حجت الاسلام محمدی لایینی با گرامیداشت یاد و خاطره روحانی انقلابی و مردم دار حجت الاسلام عالمی نژاد امام جمعه موقت شهرستان نکا، به معنای زنده نگه داشتن مقام علم و علمای ربانی است که باید در جامعه بدرستی نهادینه شود.
 
 
وی گفت:‌ این روحانی و عالم ربانی و انقلابی همه زندگی با برکت خود را وقف نشر دین، ارزش ها و خدمتگزاری به مردم کرد و منشأ خیر و برکت و ولایت مداری در جامعه بود.
 
 
امام جمعه نکا با تاکید بر ولایت مداری این روحانی بزرگوار گفت: این عالم بزرگوار سخنانش در جهت هدایت جامعه و نشر علوم دینی و حمایت همه جانبه از ولایت بود و تا آخرین لحظات دغدغه ولایت، دین و شرعت داشتند تا جامعه به سوی خیرات راهنمایی شود.
 
 
وی بیان داشت: این روحانی و عالم بزرگوار از جمله کسانی بودند که همواره برای نظام مقدس جمهوری اسلامی، انقلاب، امام راحل و ولایت و مردم دلسوزانه تلاش کردند و خدمات گسترده آن ها بر هیچ کس پوشیده نیست.
 
 
حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: درگذشت این عالم پارسا و انقلابی که عمر پر برکت خویش را در نشر معارف اسلامی و خدمت به مردم صرف کرد، به عموم مردم مؤمن، ارادتمندان آن روحانی بزرگوار و مخصوصاً به بیت شریف و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض می کنم و علو درجات ملکوتی ایشان را از خداوند متعال مسألت می کنم.
 
 
امام جمعه نکا افزود: این روحانی که عمر با برکت خود را وقف همراهی و همدلی با مردم و اسلام و انقلاب اسلامی کرده بود، زبانزد حسن خلق مهربانی دلسوزی و یاری در امور خیریه برای مردم بود.
 
 
به گزارش رسا، زنده یاد حجت الاسلام موسی عالمی نژاد امام جمعه موقت نکا عصر جمعه 22 اسفند ماه سالجاری در سن 80 سالگی بر اثر ایست قلبی به لقاءالله پیوست و مراسم خاکسپاری این عالم بزرگوار با حضور بسیار گسترده اقشار مختلف مردم منطقه برگزار شد./1317/پ202/ب1
ارسال نظرات