۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۲۵۲۰۱۰

سوگواره «شمیم یاس» در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ایام فاطمیه یازدهمین سوگواره «شمیم یاس» در تبریز میزبان عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت خواهد بود.
ايام فاطميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با ایام فاطمیه یازدهمین سوگواره شمیم یاس میزبان قدوم عزداران مخلص فاطمی خواهد بود؛ این سوگواره که از سوی گروه هنری کتل اجرا خواهد شد، فرصتی برای ارادت‌ورزی شهروندان و محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) به پیشگاه بانوی آب و آینه است.

 


بنابر این گزارش، این سوگواره با مداحی ذاکران مصائب حضرت فاطمه زهرا(س) و سخنرانی حجج‌اسلام فروغی، امام جمعه موقت اردبیل و رسول برگی از وعاظ برجسته تبریز همراه خواهد بود که در آن ابعاد زندگی حضرت فاطمه زهرا مورد بررسی و توجه قرار می‌گیرد.

 


یازدهمین سوگواره شمیم یاس، میزبان گروه هنری کتل است که نمایشی از محنت‌های دخت رسول اکرم(ص) و حضرت علی(ع) در سال‌های پایانی حیات حضرت رسول(ص) خواهد بود و به مخاطبان عرضه می‌شود. این سوگواره قرار است روزهای سوم و چهارم فروردین ماه رأس ساعت 16 عصر در تالار فتح خیبر برای عموم علاقه‌مندان اجرایی شود.

 


همچنین همزمان با ایام فاطمیه آئین بزرگداشتی با حضور شعرای مرثیه در تبریز برگزار می‎شود، تا آنان با اشعار حزین خود دل هر دردمندی را به عشق اهل بیت(ع) معطوف کرده و مظلومیت، مصائب و مناقب ایشان را یادآوری کنند و نگذارند گرد و غبار فراموشی موجب کمرنگ شدن این سوز و گداز شود.

 


این آئین به منظور ادای دین به بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا(س) و به حرمت شعرای گرانقدری که عمر خود را وقف سرایش اشعاری در معرفی و نعت خاندان نبوت و مرثیه هایی در سوگ ایشان کرده‌اند، ترتیب داده شده که با حضور شعرای مرثیه برگزار خواهد شد.

 


این مراسم به منظور قدردانی از شعرایی است که تلاش کرده‌اند با اشعار حزین خود دل هر دردمندی را به عشق اهل بیت(ع) معطوف کرده و مظلومیت، مصائب و مناقب ایشان را یادآوری کنند و نگذارند گرد و غبار فراموشی موجب کمرنگ شدن این سوز و گداز شود.

 


گفتنی است، این آئین معنوی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز سه‏‎شنبه 26 اسفندماه از ساعت 16:30 در محل یخچال تاریخی قائم مقام واقع در ششگلان با حضور شاعران و مرثیه‎سرایان بزرگوار اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار می‎شود./935/پ203/ب4

ارسال نظرات