۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۲۵۱۹۲۸
نماینده ولی فقیه در قزوین:

طنز در دفاع مقدس مقدمه‌ای برای بیان حقایق و رساندن پیام شهدا به مردم باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قزوین با اشاره به جایگاه طنز در دفاع مقدس گفت: طنز در دفاع مقدس مقدمه ای است تا مردم به پیام شهدا، وقایع تاریخی و حقایق زمان جنگ برسند نه اینکه ابزاری برای خندیدن شود.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني، نماينده ولي فقيه در قزوين حجت الاسلام والمسلمين عابديني،امام جمعه موقت قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امشب بیست و دوم اسفند در مراسم رونمایی از نخستین نشریه طنز پایداری «خمپاره» گفت: حقیقت سلام دعای سلامتی است از جانب خداوند بر مردم، سلام  هر چند مستحب است ولی جواب آن واجب، بنابراین در پایان هر نماز با سلام دادن خود به پیامبر لایق جواب آن حضرت هستیم چرا که در دعا می‌خوانیم «اشهد انک تسمع سلامی و ترد جوابی».

 

نماینده ولی فقیه در قزوین با اشاره به اصول و روشهای متنوع در برقراری ارتباط با مردم ابراز کرد: ما طلبه ها از شیوه های متنوعی برای ارتباط با مردم استفاده می‌کنیم، اما نباید عنصر هنر و به ویژه طنز را فراموش کنیم.

 

این استاد حوزه با توجه به داستان ماموریت حضرت موسی(ع) برای اندرز به فرعون اظهار کرد: حضرت موسی(ع) پس از دریافت ماموریت از خداوند درخواست مقدماتی می‌کنند، اما به هیچ وجه هدف اصلی و رسالت خود را فراموش نمی‌کنند، تمامی مقدماتی که ایشان از خداوند خواستار هستند برای رسیدن به این آیه است که می‌فرماید «کی نسبحک کثیرا و نذکرک کثیرا».

 

وی در ادامه گفت: طنز مقدمه است، نباید رسالت اصلی دفاع مقدس و حقیقت آن فراموش شود و هدف اصلی گفتن فکاهیات و خنداندن مردم باشد، چرا که در این قسمت به حیطه لهو و لعب و لغو وارد می‌شویم، وقتی آن را در ذهن خود داریم لهو است و وقتی به آن عمل می‌کنیم لعب و زمانی که از آن صحبت می‌کنیم لغو می‌شود که همه اینها از نظر قرآن منفی است اما هنگامی که مقدمه ای بشود برای رسالتمان عبادت می‌شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تذکر به مسؤولان و مردم در رابطه با فراموش نشدن حقیقت و هدف شهادت گفت: هدف اصلی باید یاد خداوند و ذکرش باشد، این جلسات و این مطبوعات و نشریات اگر چه طنز هستند اما باید مقدمه ای باشند برای رساندن پیام شهدا به مردم نه اینکه خود هدفی برای خندیدن شوند.

 

این استاد حوزه با بیان رسالت اصلی طنز تصریح کرد: رسالت طنز نمی‌تواند از رسالت دفاع مقدس جدا باشد، طناز باید تکلیف خود را با آیه تبلیغ مشخص کند، باید حقیقت دینی و واقعیت تاریخی را بگوید و در این راه تلاش کند./849/پ202/ب4

ارسال نظرات