۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۲۵۱۶۲۵
نماینده ولی فقیه در نجف آباد:

جهانی شدن و صدور انقلاب از آرمان های حضرت امام بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسناتی قیام حضرت امام را بعثتی پیامبر گونه دانست و گفت: ابعاد شخصیتی حضرت امام چون زمان شناسی، مخاطب شناسی، تدبیر و سیاست، سبب جهانی شدن قیام و انقلاب اسلامی شد.
حجت الاسلام حسناتي، امام جمعه نجف آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد در مراسم سالگرد رحلت حاج احمد خمینی که امشب در مسجد جامع نجف آباد با حضور یادگار حضرت امام، حجت الاسلام سیدعلی خمینی برگزار شد، امام را ابراهیم بت شکن عصر کنونی بیان کرد و گفت: امام با بعثت پیامبر گونه اش حریت، آزادی و انسانیت را حیاتی دوباره بخشید.

 

وی درباره ابعاد شخصیتی حضرت امام بیان داشت: امام در تدبیر و سیاست، یگانه زمانه خود بود چنان که سیاستمداران شرق و غرب عالم هنوز در حیرت هستند و در مباحث عرفانی و اخلاق و تأکید ایشان بر فقه و فقاهت، حوزه ها را حیاتی دوباره بخشید.

 

حجت الاسلام حسناتی احیای فقه شیعی و مبانی اسلامی را از دیگر ابعاد شخصیتی حضرت امام برشمرد و افزود: حضرت امام چنان زمان شناس و آگاه به مسائل روز بودند و ارتباط اجتهاد و پویایی فقه را با زمان و مکان معنا کردند که روح پرتحرک فقه شیعی به آن بازگشت.

 

وی در ادامه افزود: امام عالم را در خدمت آدمیت و اسلام و قرآن قرار داد و عزت بخشی به جامعه اسلامی، ‌مقابله با ستمگران، سکوت و فریاد به جا، زمان شناسی و مخاطب شناسی از دیگر ابعاد شخصیتی حضرت امام در به ثمر رساندن این انقلاب بود.

 

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه پیرامون شهرستان نجف آباد و حوزه های علمیه و نقش روحانیت در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی افزود: وجود علما و روحانیانی چون شهید محمدمنتظری که حضرت امام پس از شهادت، وی را فرزند خود و فرزند اسلام و قرآن نامیدند و شهادت حدود ثلث طلاب حوزه های علمیه این شهرستان، نشان از صلابت علما و روحانیان این دیار دارد.

 

وی در ادامه بیان داشت: هم اکنون در سطح شهرستان نجف آباد، دو حوزه ویژه برادران و شش حوزه مخصوص خواهران و حدود هزار طلبه در حال تحصیل می باشند و این شهرستان از جمله شهرهای پیشتاز در تحصیل بانوان در قبل از انقلاب بوده است.

 

حجت الاسلام حسناتی برپایی این گونه مجالس را ماندن بر آرمان های انقلاب برشمرد و گفت: برای دفاع از این شجره طیبه ای که امام غرس کردند و این بنای باعظمت نظام اسلامی را که بنیان گذاشتند، باید بار دیگر عهد و پیمان ببندیم که تا ظهور حجت خدا یاد و راه امام رافراموش نکنند.

 

وی در ادامه افزود: امام قلب عالمی را متوجه خود کرد که در کل جهان هر کجای عالم نام و سخن از اهداف امام است و زمانی که گفت این انقلاب را صادر می کنیم، امروز شاهد آثار صدر انقلاب در اقصی نقاط عالم هستیم و خون شهیدان راه امام به ثمر نشسته است.

 

امام جمعه نجف آباد در پایان گفت: با گذشت ربع قرن از رحلت رهبر کبیر انقلاب، به لطف خدا سکان این کشتی به دست یکی از شاگردان و ارادتمندان این انقلاب رهبر معظم انقلاب اداره می شود و همه خرسند هستیم که هر کدام قطره ای باشیم در این دریای بیکران برای رسیدن به ظهور حضرت حجت./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات