۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۴
کد خبر: ۲۵۱۶۱۵
مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان:

افکار و اندیشه های فاطمی باید در همه ابعاد جامعه اسلامی محقق شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با بیان این که جامعه امروز بیش از پیش نیازمند فرهنگ فاطمی است، تصریح کرد: افکار و اندیشه های فاطمی باید در همه ابعاد محقق شود.
شهادت حضرت زهرا

به گزارشخبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، دوره آموزشی کوتاه مدت معارف فاطمی امروز با حضور جمعی از مبلغان خواهر استان با همکاری مؤسسه احیاء امر امیرالمؤمنین (ع ) در گرگان برگزار شد.

 

حجت الإسلام ایوب وردانی، مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان در این دوره آموزشی با بیان این که فلسفه تشکیل حوزه های علمیه پاسخگویی طلاب به نیازهای علمی، فرهنگی، اجتماعی، تربیتی  افراد جامعه است، گفت: ارتباط با مراکز علمی و فاصله نگرفتن از آنها از مسائلی است که طلاب باید به آن توجه کنند.

 

وی با اشاره به آغاز ثبت نام از متقاضیان ورود به حوز های علمیه خواهران، گفت: مبلغان نسبت به بحث پذیرش حوزه تبلیغ بیشتری داشته باشند.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان در بخش دیگری از سخنان خود حضرت فاطمه(س) را بهترین الگو در عرصه سیاسی و اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ فاطمی در جامعه امروز به خوبی نهادینه شود به حتم شاهد یک جامعه آرمانی خواهیم بود.

 

حجت الاسلام وردانی با بیان این که فرهنگ فاطمی باید در متن زندگی مردم نهادینه شود، ادامه داد: باید تلاش کنیم تا فرهنگ جامعه در ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، فاطمی شود.

 

وی با اشاره به این که زندگی حضرت فاطمه(س) در همه ابعاد سیاسی و اقتصادی حماسه است، ادامه داد: خطبه فدکیه آن بانوی بزرگ اسلام بهترین منشور برای دفاع از حریم ولایت در جامعه است.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان با بیان این که جامعه امروز بیش از پیش نیازمند فرهنگ فاطمی است، تصریح کرد: افکار و اندیشه های فاطمی باید در همه ابعاد محقق شود.

 

وی با بیان این که باید ابعاد وجودی حضرت فاطمه(س) بیش از این در جامعه به ویژه برای نسل جوان تبیین شود، اظهار داشت: تحقق این مهم موجب ترویج فرهنگ فاطمی با شناخت، بصیرت و پیاده کردن روش و منش آن‎ حضرت در زندگی جوانان و نوجوانان خواهد شد.

 

حجت الإسلام رضوی، استاد حوزه و دانشگاه نیز در این کارگاه آموزشی به بیان ضرورت تعظیم شعائر فاطمی، آثار و برکات آن پرداخت و گفت:  از جمله آثار برگزاری شعائر فاطمی احیاء مذهب بواسطه احیاء ایام فاطمیه، خنثی کردن توطئه های وهابیت، تحکیم عقاید مردم، تحکیم و التزام عملی به احکام و افزایش فضایل اخلاقی و حفظ و نجات مملکت است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که حضرت فاطمه(س) هویت و فصل قریب مبلغان است، افزود: از جمله اقدامات حضرت فاطمه(س) در دفاع از امامت و ولایت، خواندن خطبه پشت در، حضور بر مزار حمزه، خواندن خطبه فدکیه و خطبه عیادتیه، وصیت به دفن شبانه بود./1315/پ202/ب1

ارسال نظرات