۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
کد خبر: ۲۵۱۳۱۹
استاد حوزه علمیه قم:

جوانان با تعیین مهریه معنوی می‌توانند مدعی پیروی از سبک زندگی فاطمی باشند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که بهتر است جوانان به‌ جای مهریه بالا سفرهای معنوی و چیزی ارزشمندی را از شوهر خود مطالبه کنند، گفت: در این صورت می توان این کار را در سبک زندگی فاطمی و مهر السنه نامید.
جشن ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم مؤمنی حبیب‌آبادی، استاد حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که ما باید به‌ گونه‌ای فرزندان خود را تربیت کنیم که فرزندان رسول خدا(ص) و حضرت زهرا(س) باشند و بتوانند مایه سربلندی این بزرگواران شوند، گفت: ما ادعای فاطمی بودن داریم درحالی‌که حداقل‌های زندگی ما شبیه این بزرگواران نیست و با وجود این که در گفتار از عمل به سیره ایشان سخن می‌گوییم در عمل خلاف این موضوع عمل می‌کنیم.

 

وی افزود: تناقض در گفتار و رفتار در درازمدت در ما روحیه نفاق ایجاد کرده و موجب روی‌گردانی نسبت به دین می‌شود به همین دلیل لازم است وقتی در سخن از کلام معصومین استفاده می‌کنیم در عمل هم به سیره معصومین پایبند باشیم.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که امروزه کاهش سن ازدواج در کشور ضروری است و جوانان به دلایل مختلف از جمله بالا بود مهریه و گران بودن جهیزیه ازدواج خود را به تأخیر می‌اندازند ادامه داد: اگر به زندگی حضرت زهرا(س) توجه کنیم می‌بینیم مهریه ایشان پول نبود و ایشان بیشتر به امور معنوی اهمیت می‌دادند.

 

مؤمنی حبیب آبادی خاطرنشان کرد: بهتر است جوانان به‌ جای مهریه بالا سفرهای معنوی و چیزی ارزشمندی را از شوهر خود مطالبه کنند تا بتوان آن را در سبک زندگی فاطمی مهر السنه نامید و همچنین از آنجایی‌که مهم‌ترین شاخصه جهیزیه حضرت زهرا(س) توجه ضروریات اولیه زندگی بود بهتر است جوانان لوازم اولیه زندگی خود را بدون توجه به مدل بر اساس کارایی انتخاب کرده و زندگی خود را شروع کنند.

 

وب با اشاره به این‌که متأسفانه امروزه دختران جوان به خاطر توجه به مدل‌های جهیزیه بدون توجه به کارایی وسایل خانواده شوهران شان را به خاطر عوض کردن مدل‌ها به‌زحمت می‌اندازند، تصریح کرد: در زندگی حضرت زهرا(س) کارایی مهم بود نه تجملی بودن و مدل و ماهم بهتر است در زندگی برای دست‌یابی به آرامش مانند ایشان زندگی کنیم.

 

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: در سال جدید سعی کنیم تا جایی که می‌توانیم به حداقل‌های سیره زندگی حضرت زهرا(س) توجه کنیم؛ اگر ما فرزندان خود را بر اساس سیره رسول خدا(ص) تربیت کنیم بسیاری از مشکلات جامعه حل‌شده و رسول خدا(ص) و حضرت زهرا(س) هم به فرزندان و سیره تربیتی ما افتخار خواهند کرد./837/پ202/ف

ارسال نظرات