۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۲۵۰۷۸۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

ترویج فرهنگ فاطمی راه سعادت و تعالی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران گفت: ترویج مکتب فاطمی نجات بخش زندگی انسان است که باید تلاش کنیم تا این مکتب را به نحوی شایسته ترویج دهیم که برنامه های بزرگداشت و عزاداری های این ایام آن گونه که شایسته است صورت گیرد.
امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در جمع مردم و مدیران بخش دابودشت با بیان این که حرکت در مسیر سبک زندگی حضرت فاطمه الزهرا(س) سبب تعالی انسان می شود، گفت: باید سیره عملی این بانوی بزرگوار را به بهتری نحو ممکن در زندگی خود نهادینه کنیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به این که سخن های بسیاری گفته می شود ولی باید عمل گرایی را در برنامه های زندگی خود ایجاد کنیم، بیان داشت: باید راه زندگی خود را در مسیر استفاده از سیره گرانقدر این بزرگواران قرار دهیم که برکات بسیاری دارد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان برای تحقق اهداف خود دارند برنامه ریزی می کنند و ما نیز برای ترویج ارزش های والای دینی در جامعه خود برنامه داشته باشیم، افزود: حرکت در این مسیر ارزشمند سبب نجات زندگی خود و اجتماع می شود که باید به نحوی ارزشمند در این مسیر حرکت کنیم.

 

حجت الاسلام تقی زاده ادامه داد: ترویج مکتب فاطمی نجات بخش زندگی انسان است که باید تلاش کنیم تا این مکتب را به نحوی شایسته ترویج دهیم که برنامه های بزرگداشت و عزاداری های این ایام آن گونه که شایسته است صورت گیرد.

 

وی با بیان این که در جلسات و روضه های حضرت فاطمه الزهرا(س) باید سلسله جلیله روحانیت حضور داشته باشند، گفت: این سروران باید حضور داشته باشند تا شبهاتی که امروز مبنی بر عدم به شهادت رسیدن حضرت فاطمه الزهرا(س) و مسائل دیگر که وجود دارد را پاسخ دهند.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با تاکید بر این که دشمنان می خواهند ما را از آن مسیر ارزشمند جدا کنند، بیان داشت: باید سیره علمی و عملی این بانوی بزرگوار به نحوی ارزشمند عنوان شده که اگر این کار صورت نگیرد غفلت و اشتباه است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که فاصله گرفتن از مجالس عزاداری مشکلاتی به بار می آورد، افزود: باید سیره نورانی این بانوی بزرگوار را در جامعه نهادینه کرده و سعی کنیم پیرو واقعی حضرت فاطمه الزهرا(س) و اهل بیت معصومین(ع) باشیم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در آن دوران لحظات سخت و دشواری برای امام علی(ع) ایجاد شد که یک حامی بزرگ را از دست داد، گفت: هشت بهار از زندگی حضرت زهرا(س) در کنار امام علی(ع) که به حقیقت ایستادگی کرده و جان خود را در کف اخلاص قرار داد.

 

حجت الاسلام تقی زاده در پایان با تاکید بر حفظ حرمت عزاداری ایام فاطمیه، بیان داشت: باید برنامه های عزاداری ایام فاطمیه به نحوی شایسته و در راستای ارتقای معرفت دینی صورت گیرد./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات