۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۵
کد خبر: ۲۵۰۶۸۷
امام جمعه موقت تهران:

توافق در مذاکرات به نفع همه است/ تیم مذاکره از حقوق ملت عقب نشینی نخواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه تهران با بیان این‌که ایران اسلامی در اقتدار و عزت کامل قرار دارد، گفت: ‌رژیم صهیونیستی خواب فشار بر ایران در صورت عدم توافق در مذاکرات هسته‌ای را به گور خواهد برد.
آيت الله امامي کاشاني نماز جمعه تهران به امامت آيت الله امامي کاشاني نماز جمعه تهران به امامت آيت الله امامي کاشاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ آیت‌الله امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سخنان نخست وزیر رژیم صهیونستی در کنگره آمریکا مبنی بر این‌که نباید با ایران توافقی صورت گیرد، اظهار داشت: نتانیاهو با تکرار ادعاهای واهی خود جمهوری اسلامی ایران را نه تنها برای رژیم جعلی اسرائیل، بلکه برای همه دنیا خطری بزرگ دانست.


وی در پاسخ به این سخن نتانیاهو، گفت: ایران 36 سال است که هیچ خطری را برای کشورهای دیگر به وجود نیاورده و در جنگ تحمیلی نیز تنها از خود دفاع کرد.


آیت‌الله امامی کاشانی تصریح کرد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی بداند که در صورت عدم توافق غربی‌ها با ایران مشکلی برای ما پیش نمی‌آید.


وی با بیان این‌که توافق ایران و 5+1 در مذاکرات هسته‌ای برای هر دو طرف برد است،‌ ابراز کرد: اگر مذاکرات به نتیجه و توافق نرسد حالت برد برای ایران و باخت برای غربی‌ها به وجود می‌آید و توافق برد برد به نفع همه مردم جهان است.


آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: ایران با مذاکره کردن به همه دنیا نشان داد که از منطق بالایی برخوردار است و این مسأله برای کشور ما برد به حساب می‌آید.


وی با تأکید بر این‌که تیم مذاکره کننده ما منطق جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت، گفت: مذاکره کنندگان ما از حق مسلم ملت ایران عقب نشینی نخواهند کرد.


امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که ایران اسلامی برای هیچ کشوری تهدید نیست، افزود: جمهوری اسلامی ایران بر پایه ایمان، اسلام، ولایت فقیه و عدل استوار است.


آیت‌الله امامی کاشانی با بیان این‌که ایران اسلامی در اقتدار و عزت کامل قرار دارد، تأکید کرد: ‌رژیم صهیونیستی خواب فشار بر ایران در صورت عدم توافق در مذاکرات هسته‌ای را به گور خواهد برد.


وی خاطرنشان کرد: سران رژیم صهیونیستی ایران را تهدیدی برای جهان دانسته‌اند و باید از آنها پرسید که ایران برای کدام جهان تهدید است در صورتی که خود این افراد برای جهان تهدید محسوب می‌شوند.


امام جمعه موقت تهران در ادامه با تأکید بر این‌که غربی ها با تهاجم فرهنگی به دنبال اسلام هراسی هستند، گفت: ما باید با اقدامات خود اسلام حقیقی را به دنیا معرفی کنیم و نامه رهبر معظم انقلاب در شناساندن اسلام به مردم جهان بسیار تأثیرگذار بود.


آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه با بیان این‌که باید در فقه فرار مالیاتی مطرح و مورد توجه قرار گیرد، اظهار داشت: همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند مالیات امری مهم است و باید با فرار مالیاتی مبارزه کرد.


وی ادامه داد: برخی فکر می‌کنند که بر اساس احکام اسلامی تنها باید خمس و زکات بپردازند در حالی که به مالیات نیز در احادیث ائمه اشاره شده و باید پرداخت شود.


امام جمعه موقت تهران با تأکید بر این‌که فرار مالیاتی خلاف شرع است،‌ گفت: مالیات مبنای فقهی دارد.


وی در ادامه بر ضرورت توجه به اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و افزود:‌ امروز با توجه به شرایط کشور و دنیا باید به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم تا در زمینه های مختلف به موفقیت دست یابیم./927/پ202/ج

ارسال نظرات