۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۲۵۰۶۳۳
استاد حوزه علمیه:

شهدا سرمایه های زنده و جوادانه نظام اسلامی هستند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه از دوران دفاع مقدس به عنوان یک سرمایه اصیل انقلاب اسلامی نام برد و افزود: شهدا از سرمایه های زنده و جاودانه ملت و نظام هستند که باید ایثار، فداکاری و رشادت های شهدا پاس داشته شده تا روح فداکاری، وفاداری و ایثار به عنوان یک ارزش حفظ و در جامعه اسلامی ایران ماندگار شود.
شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام جعفر عموزادی، رییس شعبه 14 دادگاه تجدیدنظر مازندران امشب در دوازدهمین یادواره نه تن از شهدای روستای گل‌خیل نکا افزود: خط سرخ شهادت، خط ماندگاری است و باید تلاش کنیم خط سرخ شهادت همواره در جامعه جاری باشد و فرهنگ شهادت برای نسل جدید جامعه به درستی تبیین شود.

 

وی بیان داشت: حیات کشور در گرو برگزاری یادواره های شهدا و بسط و گسترش وصایای شهدا و عمل شان در زندگی است که باید راه و روش و سیره شهدا به درستی در جامعه نهادینه شود.

 

حجت الاسلام جعفری با بیان این که در آیات قرآن سفارشات زیادی به جهاد شده است، تصریح کرد: شهدا با عمل به آیات قرآنی عزت و بزرگی را برای ما، نظام و انقلاب به ارمغان آوردند و با گذشتن از جان خود، اکنون الگوی همیشگی برای همه دوران ها و زمان ها هستند.

 

رییس شعبه 14 دادگاه تجدید نظر مازندران گفت: شهدا با درس آموزی از مکتب حسینی، فاطمی و علوی در میدان گاه شهادت حاضر شدند و با تقدیم جان خود، درخت انقلاب را آبیاری کردند.

 

وی از دوران دفاع مقدس به عنوان یک سرمایه اصیل انقلاب اسلامی نام برد و افزود: شهدا از سرمایه های زنده و جاودانه ملت و نظام هستند که  باید ایثار، فداکاری و رشادت های شهدا پاس داشته شده تا روح فداکاری، وفاداری و ایثار به عنوان یک ارزش حفظ و در جامعه اسلامی ایران ماندگار شود.

 

حجت الاسلام عموزادی با بیان این که شهدا با جانفشانی، شجاعت و شهادت‌طلبی عامل مهمی در پیروزی و تداوم انقلاب بودند و باید این جریان به‌درستی برای جامعه بیان شود، خاطر نشان کرد: بیان و تثبیت دلاوری، فداکاری، از خودگذشتگی و شجاعت شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس و انتقال آن به نسل های بعدی با برگزاری یادواره شهدا امکانپذیر است.

 

رییس شعبه 14 دادگاه تجدیدنظر مازندران گفت: شهدا برای حفظ این انقلاب و حفظ حجاب و عفاف قیام کرده و به شهادت رسیدند و باید حرمت خون شهدا نگه داشته شود و همه ما در این رابطه مسؤول هستیم که باید در جهت تقویت روحیه جهادی و شهادت طلبی در جامعه تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام عموزادی همچنین با تسلیت ایام فاطمیه و بزرگداشت نام و یاد این بانوی فداکار افزود: شخصیت حضرت زهرا(س) در جهان یک نمونه بی‌بدیل و بی نظیر برای همه اعصار و مردان و زنان جامعه ما است که باید زندگی فردی و اجتماعی این بانوی بزرگوار سرمشق ما در زندگی باشد.

 

وی گفت: شهدای ما با درس آموزی از مکتب امام حسین(ع) عاشورایی شدند و اصحاب عاشورایی لقب گرفتندکه باید وصایای شهدا و عملشان در زندگی الگوی جوانان و نوجوانان و آحاد جامعه امروز ما باشد و با ولایت مداری در مسیر رهبری و ولایت باشیم تا آسیبی به مملکت نرسد./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات