۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۲۵۰۵۸۹
معاون وزیر آموزش و پرورش:

باید به آموزش و پرورش نگاه سرمایه‌ای داشت

خبرگزاری رسا ـ معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: تربیت انسان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و در صورت تربیت درست دانش آموزان، ما بهترین سرمایه را برای سال‌های آینده کشور آماده کرده‌ایم.
حميد رضا کفاش

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در مشهد، حمیدرضا کفاش، معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش عصر امروز در جلسه علنی پارلمان معلمان خراسان رضوی اظهار داشت: فوق‌العاده شغل آموزش و پرورش تا 35 درصد تصویب شده، اما آموزش و پرورش از اجرای آن ترس دارد زیرا برخی از فرهنگیان بر این باورند که مدیر کلان و مسؤولان کلان کار  زیادی انجام نمی‌دهند و فقط در ابتدا مطالبات خود را دریافت می‌کنند.

 

وی با بیان این که پارلمان باید وارد توزیع شاخص‌ها شود و اقدامات و توزیع اعتبارات را به دقت بررسی کند، افزود: فرهنگیان باید مطالبات خود را در زمان مناسب بخواهند چرا که پارلمان نقش مهمی در پیگیری برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش داشته است که دیگر استان‌ها هم باید برای اجرای این نهاد اقدام کنند.

 

کفاش با بیان این که نگاه ما در جامعه به فرهنگیان مانند نگاه رهبرمعظم انقلاب به فرهنگیان نیست، عنوان کرد: پارلمان جایگاه مشورت و تصمیم‌سازی است که باید معلمان در زمینه پیاده‌سازی و برنامه‌ریزی امور در آن فعالیت کنند.

 

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش افزود: رهبری در مورد آموزش و پرورش مطرح کردند که نگاه باید به این ارگان نگاه سرمایه‌ای باشد نه مصرفی که این نشان می‌دهد آموزش و پرورش نقش مهمی در آینده کشور دارد.

 

وی ادامه داد: تربیت انسان‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و درصورت تربیت درست دانش آموزان، ما بهترین سرمایه را برای سال‌های آینده کشور آماده کرده‌ایم که از هر منبع نفت و گاز ارزشمندتر است از این رو باید نگاه سرمایه‌ای به آموزش و پرورش رواج پیدا کند.

 

کفاش بیان داشت: بودجه دولت به دلیل کاهش نفت کاهش یافته اما بودجه آموزش و پرورش 26 درصد افزایش پیدا کرده و این نشان‌دهنده توجه دولت تدبیر و امید به آموزش و پرورش است.

 

معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: مسؤولان باید قول مستند و دقیق در انجام امور بدهند و پیگیری انجام تصمیمات هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که پارلمان معلمان این ساز و کار را فراهم کرده است و این ابتکار خراسان رضوی برای پیاده‌سازی شان مشورتی است.

 

وی افزود: دریافتی معلمان به نسبت شرایط هر کشور مقایسه می‌شود و نباید ما حقوق معلمان‌مان را با کشور‌های دیگر مقایسه کنیم باید به نسبت هزینه‌ها در هر کشور مشخص شود و با جامعه مطابقت کند./934/پ202/ب4

ارسال نظرات