۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۲۵۰۵۰۹
مدیر حوزه های علمیه گیلان:

مخاطب شناسی مهم ترین اصل در اثرگذاری تبلیغ دین است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه گیلان با بیان این که طرح هجرت یک شبکه عظیم تبلیغی است، گفت: مبلغان باید با مخاطب شناسی در صدد رفع بسیاری از مسائل پیش آمده در منطقه خود باشند
مدير حوزه علميه گيلان

به گزارش  خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام محمد لاکانی، مدیر حوزه علمیه گیلان امروز در جلسه هم اندیشی مسؤولان طرح هجرت استان اظهار داشت: طرح هجرت اقدامی بسیار زیبا و ارزشمند و مبتکرانه است که چند سال قبل به همت مقام معظم رهبری شکل پذیرفت.

 

وی با بیان این که طرح هجرت یک شبکه عظیم تبلیغی است، افزود: در حال حاضر به علت تخصص ویژه این روحانیان در عرصه های تبلیغی و فرهنگی همه ارگان ها فرهنگی جهت تأمین نیروهای خود دست نیاز به سمت نیروهای طرح  هجرت دراز کرده اند.

 

حجت الاسلام لاکانی ادامه داد: از بعد سیاسی و اجتماعی مجموعه هجرت از پاک ترین نهادها و پیرو خط ولایت فقیه هستند و خط و خطوط دیگری را جز راه مستقیم که همان راه ولایت است را نمی شناسند.

 

مدیر حوزه علمیه گیلان با بیان این که مبلغان هجرت در نقاط استان به همراه خانواده هایشان در پایین ترین امکانات جهت تبلیغ دین در حال جهاد به سر می برند،  تصریح کرد: این در حالی است که همین افراد می توانند در جای دیگر به امکانات به مراتب بیشتر مشغول به فعالیت باشند.

 

این مسؤول با بیان این که گاهی رفتارها افراطی است و گاه تفریط در کارها وجود دارد، تصریح کرد: هر دو این روش ها غلط و ناصحیح  است، ما باید در مسیر  درست که همان مسیر اعتدال و پیشگیری است گام برداریم و روحانیان نباید در مسیر آسیب زا حرکت کنند و باید از آن اجتناب کنند.

 

حجت الاسلام لاکانی با بیان این که اگر مبلغان بتواند در منطقه ای فرهنگی صحیح را نهادینه کند کار بس بزرگی انجام پذیرفته است، افزود:  زیرا آن فرهنگ بعد از نهادینه شدن تبدیل به رفتار در آن منطقه تبدیل خواهد شد و این تأثیری به سزا در راستای به تعالی رسیدن جامعه خواهد داشت.

 

وی ادامه داد: از نیازهای مهمی که امروز مبلغان و هجرت به آن نیاز مبرم دارد شناسنامه مناطق تحت پوشش هجرت جهت برنامه ریزها  دقیق است تا آسیب ها و نیاز های آن منطقه شناسایی و برا ی رفع آن تمهیداتی اندیشه شود.

 

این مسؤول با بیان این که تبلیغ تنها به مسجد رفتن و  نماز خواندن  که از امور واجب که بود نشان حتمی است، نیست، افزود: بلکه مبلغان باید با مخاطب شناسی در صدد رفع بسیاری از مسائل پیش آمده در منطقه خود باشند./1318/پ202/ب1

ارسال نظرات