۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۲۵۰۴۸۲

پیکر مطهر شهدای گردان فاطمیون در مشهد تشییع شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم تشییع 7 شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) صبح امروز از مهدیه مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد.
پیکر مطهر شهدای گردان فاطمیون در مشهد تشییع شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم تشییع هفت تن از شهیدان مظلوم گردان فاطمیون(س) افغانستان با حضور سردار قاآنی، استاندار خراسان رضوی، مدیرکل بنیاد شهید استان و جمعی دیگر از مسؤولان کشوری و استانی، خانواده های شهیدان و مردم مشهد پیش از ظهر امروز از محل مهدیه به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 

حجت الاسلام محمدرضا نجاتی، استاد جامعة المصطفی العالمیه مشهد در این مراسم اظهار کرد: پس از جسارتی که به پیکر یکی از صحابه بزرگوار اسلام انجام شد، بسیاری از خانواده های افغانستان و مادران به خاطر ترس از این که چنین جسارتی به حریم حضرت زینب(س) انجام شود، فرزندان خود را راهی کردند تا مدافع حریم ایشان باشند و حتی در این مسیر به شهادت برسند.

 

وی خاطر نشان کرد: شهیدان مدافع حرم گردان فاطمیون(س) همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه(س) به این افتخار نائل آمدند که خود سعادت بزرگی است که در راه دفاع از مقدسات، تشییع و اسلام ناب و نیز حریم حضرت زینب(س) و حضرت رقیه(س) جان خود را نثار کردند.

 

حجت الاسلام نجاتی تأکید کرد: حریم حضرت زینب(س) بدون تردید به وسیله قلب مادران آحاد اندیشمندان بزرگ حفظ خواهد شد ولی خوش به سعادت کسانی که بتوانند در این حوزه نقشی ایفا کنند و از این باب جهادی که به روی افراد خاص بازشده بتوانند بهره مند شوند.

 

گفتنی است پیکر مطهر شهدای گردان فاطمیون که در مبارزه با النصره در سوریه به شهادت رسیدند، پس از اقامه نماز و طواف حرم مطهر امام رضا(ع)، در گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مشهد به خاک سپرده شد./844/پ202/ب5

 

ارسال نظرات