۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۲۵۰۴۵۷
به میزبانی مدرسه علمیه امام صادق قائمشهر؛

ششمین دوره مسابقات قرآن و حدیث طلاب حوزه علمیه مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مرحله استانی ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث طلاب حوزه های علمیه صبح امروز به میزبانی مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر آغاز شد.
ششمین دوره مسابقات قرآن و حدیث طلاب حوزه علمیه مازندران برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، مرحله استانی ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث طلاب حوزه های علمیه صبح امروز به میزبانی مدرسه علمیه امام صادق(ع) کوتنا قائمشهر آغاز شد.

 

حجت الاسلام مهدی خوبانی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در مراسم آغاز به کار این دوره از مسابقات با اشاره به این که مرحله استانی ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث طلاب حوزه های علمیه با حضور 180 نفر از طلاب مدارس علمیه استان آغاز شده است، افزود: نفرات برتر این دوره از مسابقات به مرحله کشوری که اردیبهشت ماه سال آینده در یکی از استان های کشور برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

 

وی تفسیر قرآن کریم، معارف حدیث، معارف ادعیه، حفظ و ترجمه قرآن کریم در رشته های یک، پنج، ده، بیست جزء و کل و حفظ موضوعی، قرائت و ترجمه قرآن کریم، تحقیق و ترتیل، حفظ حدیث، اذان، دعا خوانی و فراز خوانی را محورهای این دوره از مسابقات اعلام کرد.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران ادامه داد: مرحله استانی ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن و حدیث حوزه های علمیه کشور به صورت همزمان در استان های کشور برگزار می شود.

 

وی با تاکید بر اهمیت گسترش فعالیت های قرآنی، گفت: بی تردید میزبانی مسابقات قرآن کریم حوزه در مازندران، منشأ برکات معنوی بسیاری است و رشد و ارتقای سطح کیفی فعالیت ها در عرصه های مختلف قرآنی را در بر خواهد داشت.

 

حجت الاسلام خوبانی قرآن کریم را مهم ترین عامل وحدت بخش مسلمانان عنوان کرد و بیان داشت: ایران اسلامی یکی از کشورهای مؤثر در ترویج و نشر معارف قرآنی در جهان به شمار می آید.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران تصریح کرد: برگزاری مسابقات سراسری قرآنی در درک عمیق مفاهیم، تقویت فرهنگ تلاوت، ارتقای سطح آموزشی فعالان و کیفی سازی فعالیت ها در حوزه های قرآنی مؤثر است./950/پ202/ب1

ارسال نظرات