۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۵۰۳۳۰

برپایی خیمه‌های معرفت در بقاع متبرکه بوشهر همزمان با ایام نوروز

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه بوشهر از برپایی خیمه های معرفت در بقاع متبرکه این استان جهت میزبانی از زائران نوروزی خبر داد.
مهدي حسيني معاون فرهنگي و اجتماعي اداره کل اوقاف و امور خيريه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا در بوشهر، حجت الاسلام سید مهدی حسینی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه بوشهر ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: برنامه های ویژه ای قبل و حین ایام تعطیلات نوروز تدارک دیده شده است.

 

وی افزود: مراسم غبارروبی و عطرافشانی تمام بقاع متبرکه یک هفته مانده به سال جدید با حضور مسؤولان شهرستان، فضا سازی جهت اجرای هفت سین فاطمی برای زمینه حضور مردم در بقاع شاخص متبرکه در لحظه تحویل سال (که برگرفته از القاب حضرت زهرا(س) و شامل برپایی خیمه های معرفت در 9 مکان استان و استفاده از 30ر روحانی می شود) از جمله این برنامه ها است.  
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه بوشهر از برپایی خیمه های معرفت در دیگر نقاط استان خبر داد و گفت: این خیمه ها در شهرستان گناوه در کنار سواحل آستان(سلیمان ابن علی)، در شهرستان دیلم شهر امام حسن، آستان مقدس(امامزاده حسن علیه السلام)، شهرستان دشتستان آستان مقدس(امامزاده ابراهیم) و محمد مشهور به شاه پسرمرد، در شهرستان ریز آستان مقدس(سید حبیب الله) و در شهرستان کنگان و دیر آستان مقدس(امامزاده ابوالقاسم) برپا می شود.
 
وی ادامه داد: بقاع متبرکه از روز 28 اسفندماه آمادگی لازم جهت جذب زائران ایام نوروز را دارند و برنامه آرامش بهاری در 85، یاس نبوی در 45و خیمه های معرفت در 9 بقعه متبرکه دائر خواهد بود.
 
حسینی با بیان این که برنامه محوری در آستان(امامزاده قاسم علیه السلام) است، اظهار کرد: خیمه های معرفت با موضوعات کودک، قرآن، مشاورخانواده، بصیرت افزایی، حجاب و عفاف برگزار می شود.
 
 معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه بوشهر با تقدیر از اصحاب رسانه در بحث ترویج فرهنگ وقف، افزود: در سال 93قریب به هشت وقف جدید ایجاد شده است.
 
وی تصریح کرد: روز شهادت حضرت زهرا(س) تجمعی در بقاع متبرکه برگزار و دو ساعت مانده به اذان مغرب و عشاء، برنامه «رهروان یاس نبوی» ویژه بانوان فاطمی که از نقاط مختلف شهرستان به طرف بقاء متبرکه استان حرکت خواهند کرد، برگزار می شود. همچنین برنامه شام غریبان با محوریت سادات برگزار خواهد شد.
 
حسینی افزود: بزرگترین رویداد حفظ قرآن مجید در استان ولایت مدار و قرآن دوست بوشهر همزمان با سراسر کشور در 15 اسفندماه در بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه بوشهر با بیان این که یکی از ماموریت های ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه، حفظ قرآن در راستای امر و مطالبه رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت حافظان قرآن کریم است، گفت: امسال چهار هزار و 232 نفر در بحث حفظ قرآن کریم ثبت نام کردند و با به کارگیری 150 مربی، کلاس هایی در موضوعات و رده های مختلف با محوریت بقاع متبرکه برگزار شد.
 
وی گفت: آزمون شفاهی حفظ کل قرآن و موضوعی در دو مرحله از اول تا 14 اسفندماه توسط مربیان در مکان اجرای کلاس ها برگزار شد .
 
حسینی همچنین درباره زمان آزمون کتبی قرآن و موضوعی یادآور شد: آزمون کتبی روز 15 اسفندماه رأس ساعت 9صبح در شهرستان های استان برگزار خواهد شد.
 
وی ضمن بیان این که سازمان اوقاف و امور خیریه، زمینه حفظ قرآن به صورت مجازی واینترنتی را فراهم آورده است، افزود: تعدادی از نفرات که در حفظ مجازی شرکت کرده اند زمینه حضور و آزمونشان همراه دیگر شرکت کنندگان فراهم شده است./833/پ202/ب5
ارسال نظرات