۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۲۵۰۲۳۴
در قالب هزار پایگاه؛

طرح اکرام فاطمی و شور نیکوکاری در خراسان جنوبی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ طرح اکرام فاطمی و شور نیکوکاری با برپایی بیش از هزار پایگاه در خراسان جنوبی از ساعات اولیه صبح امروز با برپایی بیش از هزار پایگاه آغازشده است.
شور نيکوکاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، سید جواد رضوی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از پایگاه‌های شور نیکوکاری در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری یک هزار و 640 پایگاه طرح اکرام فاطمی و شور نیکوکاری در خراسان جنوبی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی برپاشده است.

 

وی ضمن تسلیت روز شهادت فاطمه زهرا(س) گفت: در تمام تاریخ خاندان اهل‌بیت(ع) اهل اکرام و نیکوکاری بودند و ما دوستداران خاندان اهل‌بیت(ع) هستیم و جمع شدیم تا در آستانه سال نو دهه فاطمیه به تأسی از اهل‌بیت(ع) به نیازمندان کمک کنیم.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی بابیان این‌که اهل‌بیت(ع) از اموال و جان خود ایثار می‌کردند، ادامه داد: ما ازآنچه زیادتر داریم می‌دهیم آن مبلغی که کمک می‌کنیم در زندگی ما اثرگذار نیست ولی جمع می‌شود و دل‌های زیادی را شاد می‌کند و ما باید بیش از این در کمک کردن به دیگران پیشگام شویم.

 

رضوی تصریح کرد: در برگزاری این برنامه‌ها در تمام کشور علاوه بر کمیته امداد امام خمینی، صداوسیما، آموزش‌وپرورش، هلال‌احمر، شورای اسلامی و اتاق اصناف همکاری و نهادهای فرهنگی و دینی حضور دارند.

 

وی بابیان این‌که امسال بیست ‌و پنجمین سال برگزاری شور نیکوکاری است که البته عنوان عمومی آن جشن نیکوکاری است و امسال به سبب دهه فاطمیه «اکرام فاطمی و شور نیکوکاری» نام‌گذاری شده است، ادامه داد: پایگاه‌های شور نیکوکاری تا آستانه سال نو برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی آمادگی دارند

 

وی بابیان این که در مجموع یک هزار و 640 پایگاه برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در استان تعبیه‌شده است، گفت: از این تعداد 982 پایگاه در مدارس برپاشده است.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی افزود: برای برپایی این پایگاه‌ها و جمع‌آوری کمک‌ها بیش از دو هزار نفر اعم از معلمان و اصناف با ما همکاری داشتند.

 

رضوی بابیان این‌که تمامی کمک‌ها به مدارس برگشت داده می‌شود، عنوان کرد: سایر کمک‌ها در اسرع وقت میان دانش آموزان نیازمند توزیع خواهد شد.

 

وی بابیان این‌که افزایش مداوم خشک‌سالی‌ها در افزایش مشکلات اقشار کم‌درآمد جامعه نقش مهمی داشته است، تصریح کرد: با توجه به افزایش محرومیت در خراسان جنوبی خیران می‌توانند با کمک به خانواده‌های نیازمند زمینه شادی و نشاط کودکان نیازمند را در آستانه سال نو فراهم کنند.

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به این‌که کمک‌های مردمی دریایی از نیکی است که به دل‌های کودکان نیازمند و خانواده‌های آن‌ها روانه می‌شود، ادامه داد: دستگیری از نیازمندان و کمک به آن‌ها از سنت‌های بسیار نیکو در سیره ائمه بود به‌گونه‌ای که گاهی خانواده حضرت زهرا(س) و فرزندان ایشان شب را بدون شام به سر برده و غذای خود را به خانواده‌های نیازمند داده و روزه می‌گرفتند که این امر نشان از توجه بسیار زیاد اهل‌بیت(ع) و حضرت زهرا(س) به نیازمندان است./968/پ202/ب5

 

ارسال نظرات