۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۲۵۰۱۲۶
مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی:

طلاب جوان افسران درجه یک مدیریت نامه رهبری هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام گنابادی نژاد با اشاره به این که نامه رهبر معظم انقلاب، فصل جدیدی را فراروی جهان بشریت ایجاد کرده است، گفت: طلاب جوان، افسران درجه یک مدیریت نامه رهبری هستند.
طلاب جوان افسران درجه یک مدیریت نامه رهبری هستند

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد، مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، امروز در نشست بررسی ابعاد مختلف نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا و آمریکای شمالی که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه حضرت زینب(س)، برگزار شد، به تبیین ابعاد مختلف این نامه پرداخت.

 

وی ابراز کرد: این نامه در ادامه نامه حضرت امام خمینی(ره) به گورباچف و افق آینده آن ایجاد تمدن نوین اسلامی است که توسط آیت الله خامنه ای(ره) دنبال می شود.

 

حجت السلام گنابادی نژاد تبیین جایگاه این نامه در اندیشه امام و رهبری را محوری اساسی در این زمینه دانست و خاطر نشان کرد: این نامه بخشی از پازل انقلاب اسلامی است و با همه بخش های قبل و بعد از خود مرتبط است.

 

وی ضمن تشریح محورهای قابل بحث درباره این نامه افزود: نظام سلطه دارای استراتژی خاصی است که در آن تفکر اسلامی باید یک تفکر انفعالی باشد و هیچ گاه به عنوان محور مطرح نشود؛ لذا دشمن، با ایجاد اسلام هراسی در صدد رسیدن به این مقصود است.

 

وی با بیان این نکته که نامه رهبر معظم انقلاب فصل جدیدی را فراروی جهان بشریت ایجاد کرده است، گفت: این نامه و مسائل مرتبط با آن باید تبدیل به گفتگوی طلبگی شود و افسران درجه یک مدیریت گسترش آن، طلاب جوان هستند.

 

مدیر کل اوقاف خراسان رضوی به بیان موقعیت اسلام و روند روبه رشد آن در برخی از کشورها و همچنین موقعیت خاص ایران اسلامی در خاورمیانه پرداخت و اظهار کرد: گروه های تروریستی القاعده و داعش و غیره، مولودهای نامشروع نظام سلطه در جهان هستند که به دلیل ترس از گرایش  جهانیان به اسلام راه اندازی شدند و با ارائه چهره ای سخیف و خشن از اسلام ، در صدد جلوگیری از این گرایش هستند.

 

حجت الاسلام گنابادی نژاد در پاسخ به این سوال که طلاب چگونه می توانند در گسترش این نامه و تبیین ابعاد مختلف آن تأثیر گذار باشند، گفت: این کار به شناخت تخصصی از اسلام نیاز ندارد و طلاب جوان می توانند با مراجعه به قرآن، اسلام را به عموم مردم جهان  معرفی کنند و با استفاده از ابزارهایی، همچون فضاهای مجازی و کمک از کسانی که مسلط به زبان انگلیسی هستند در این امر پیشگام باشند./1309/پ202/ب5

ارسال نظرات