۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۲۵۰۰۸۹
امام جمعه نور:

گرامی داشت مناسبت های مذهبی زمینه ساز ترویج ارزش ها است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور با تاکید بر این که گرامی داشت مناسبت های مذهبی زمینه ساز ترویج ارزش ها در جامعه است، گفت: مدیریت شهری و شهرداری‌ها باید فضای شهر را جلوه دینی و مذهبی دهند و با بهار طبیعت تلفیق کنند که مردم متوجه ایام فاطمیه و بهار شوند.
امام جمعه نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده، امام جمعه نور، امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان، افزود: سعی و تلاش شورای فرهنگ عمومی رصد اوضاع فرهنگی، مراقبت از اوضاع و تصمیم‌سازی بود که در حد توان انجام و توفیقاتی حاصل شد.

 

امام جمعه شهرستان نور با اشاره به تقارن پایان سال و عید نوروز با ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، بیان کرد: تجربه تاریخی نشان داد که مردم ما دین دار و علاقه‌مند به خاندان عصمت و طهارت(ع) هستند.

 

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر هم شاهد برنامه‌ریزی مناسب در مناسبت‌ها و پر رنگ‌تر شدن مراسم مذهبی در ایام مختلف هستیم که امسال هم با توجه به تقارن ایام فاطمیه و نوروز باید با برنامه‌ریزی درست و فضاسازی، حرمت ایام به بهترین نحو ممکن حفظ شود.

 

امام جمعه نور با تاکید بر این که گرامی داشت مناسبت های مذهبی زمینه ساز ترویج ارزش ها در جامعه است، گفت: مدیریت شهری و شهرداری‌ها باید فضای شهر را رنگ و لعاب دینی و مذهبی دهند و با بهار طبیعت تلفیق کنند که مردم متوجه ایام فاطمیه و بهار شوند.

 

حجت الاسلام باقرزاده ادامه داد: مردم همان‌گونه که انتظار دارند فضای شهر بهاری و نوروزی باشد بی‌تفاوتی ما نسبت به ایام فاطمیه را هم نمی‌پذیرند که باید اهتمام و تلاش ارزشمندی در این مسیر صورت گیرد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور از مدیریت و نظارت بر بازار و اصناف و نیز از کسبه به دلیل کم‌توجهی به مناسبت‌های مذهبی و ملی و عدم مشارکت انتقاد کرد و افزود: انتظار از بازار مشارکت در برگزاری مناسبت‌ها و حضور جدی در مراسمات است.

 

امام جمعه شهرستان نور تصریح کرد: این تصور درستی نیست که فکر کنیم فضاسازی بازار در مناسبت‌ها به‌ویژه ایام شهادت مانع کسب و حضور گردشگر می‌شود و باید همگان نسبت به برگزاری باشکوه مناسبت ها اهتمام ویژه و ارزنده ای داشته باشند.

 

وی خواستار برگزاری مراسم مناسب و در خور شأن ایام فاطمیه شد و گفت: فاطمیه دوم از نظر علمای شیعه مهم‌تر است بنابراین روز چهارم فروردین که مصادف با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) بوده مراسم عزاداری و دسته‌روی در شهر و مسجد جامع به عنوان مسجدمحوری شهر برگزار شود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات