۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۲۵۰۰۳۵
مدیر کمیته امداد زنجان خبر داد؛

پرداخت 14 میلیارد ریالی زکات در زنجان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان طارم زنجان از پرداخت زکات 14 میلیارد ریالی مردم این شهرستان خبر داد و گفت: زکات یکی از تاکیدات دین اسلام است.
جمع آوري زکات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، عمران صفری، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان طارم زنجان، در جلسه شورای زکات این شهرستان با اشاره به تأکیدات دینی در زمینه پرداخت زکات اظهار داشت: زکات یکی از تأکیدات دین اسلام است که ائمه معصومان(ع) نیز به پرداخت و جمع آوری آن سفارش بسیاری داشتند.

 

وی در ادامه با اشاره به تاریخچه تشکیل شورای زکات استان ها افزود: این شورا از سال 83 و در راستای تحقق فرمایشات و رهنمودهای مقام معظم رهبری کار خود را آغاز کرده است.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان طارم در ادامه با بیان این که در همین راستا ستادها و دبیرخانه‌های فرعی در استان‌ها و به تبع آن در شهرستان‌ها تشکیل شده است تصریح کرد: هدف از تشکیل این دبیرخانه ترویج فرهنگ پرداخت زکات در جامعه و همچنین آموزش مبلغان در ترویج فریضه زکات و تشویق مردم به پرداخت آن است.

 

این مسؤول در ادامه با اشاره به اهداف تشکیل شورای زکات در سراسر کشور خاطرنشان کرد: از دیگر اهداف تشکیل دبیرخانه شورای زکات تعامل موثر و هدفمند اعضای شورا و همچنین پیگیری پروژه ‌‌های عمرانی اجرایی از محل زکات پرداختی است که البته اطلاع‌رسانی مطلوب و مفید و همچنین استفاده از ظرفیت دستگاه‌های ذیربط در این زمینه از دیگر اهداف تشکیل این دبیرخانه است.

 

صفری در ادامه با اشاره به دستگاه ها و ارگان هایی که در ترویج فرهنگ زکات مسؤول هستند تأکید کرد: دستگاه‌هایی همچون جهاد کشاورزی، تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، بهزیستی، دارایی و دیگر ارگان ها در این کارگروه عضو بوده و در ترویج فرهنگ زکات مسؤول هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به وظایف کارگروه و شورای زکات استان ها گفت: تبیین و تشریح وظایف مبلغان و اعزام مبلغان به مناطق مختلف شهرستان برای تبلیغ امر زکات از جمله اقداماتی است که در قالب کارگروه زکات صورت گرفته که البته از طریق رسانه های جمعی مانند تلویزیون نیز اقدامات تبلیغی خوبی انجام می گیرد.

 

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان طارم در پایان با اشاره به پرداخت 14 میلیارد ریال زکات از سوی مردم شهرستان طارم اظهار داشت: در نتیجه اقدامات صورت گرفته از سوی شورای زکات، امسال نزدیک به 14 میلیارد ریال زکات در شهرستان طارم جمع‎آوری شده است که کل این مبلغ در امور عام‌المنفعه و کمک به نیازمندان هزینه می‌شود./949/پ203/ب4

ارسال نظرات