۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۲۴۹۸۷۸
امام جمعه بهشهر:

نهضت درختکاری فرصتی برای جلوگیری از نابودی سرمایه ملی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر گفت: اجرای طرح نهضت درختکاری برای افزایش سرانه جنگل ها و جلوگیری از نابودی این سرمایه بسیار ارزشمند خدادادی و طبیعی ضروری است.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سیدعربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در دیدار مدیرکل و کارمندان منابع طبیعی مازندران در بهشهر اظهار داشت: یکی از موارد آسیب زای جنگل ها در مازندران، قطع بی رویه  و فراوان درختان است که تاکنون چاره ای برای  حل این معظل اندیشیده نشده است.

 

وی بیان کرد: باید برای اجرای  این نهضت، همه شهروندان را مجاب به کاشت یک درخت در هر سال کرد تا از این طریق مانع از تبدیل شدن مازندران به کویر شد.

 

امام جمعه بهشهر افزود: نمی توانیم بگوییم در مازندران جای خالی برای کشت درختان نیست چرا که منطقه های  فراوانی در شهرها و روستاهای استان وجود دارد که با قطع بی رویه درختان در سال های گذشته، فاقد هر گونه پوشش است.

 

حجت الاسلام جباری بر لزوم اجرای برنامه ریزی مناسب برای مدیریت قطع درختان تاکید کرد و گفت: در شرایطی که روزانه ماشین های فراوان حمل چوپ، تنه های درختان را قطع کرده و به کارخانجات تبدیلی منتقل می کنند، بسیاری از روستاییان برای تامین سوخت مصرفی خود دچار مشکل هستند.

 

وی ادامه داد: این گونه سخت گیری ها اگر در همه بخش های مرتبط با جنگل باشد، بسیار مطلوب و موجب جلوگیری از  وارد شدن آسیب های متعدد به این سرمایه ملی و طبیعی می شود.

 

امام جمعه بهشهر گفت: یکی از راه های که می تواند موجب بی نیازی روستاییان مازندران از مصرف چوب و هیزم های جنگلی شود، واگذاری سوخت جایگزین مانند گاز مایع است.

 

حجت الاسلام جباری بیان کرد: ادعای کمبود بودجه و اعتبار برای گسیل داشتن امکانات اولیه ای ماند تهیه  سوخت مصرفی مردم روستا نشین در شرایطی که بودجه های فراوانی در بخش های دیگر هزینه می شود، پذیرفتنی نیست.

 

مدیرکل منابع طبیعی  مازندران نیز در این دیدار گفت: یکی از راه های برطرف شدن دائمی مشکلات منابع طبیعی و جنگل های مازندران، استفاده بیشتر از ظرفیت مشارکت های مردمی است.

 

ستار بابایی گفت : بهره مندی صحیح از توان بالای دهیاری ها و بسیج در روستاها می تواند موجب جلوگیری از تخریب جنگل ها و افزوده شدن مساحت جنگل ها شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات