۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۲۴۹۶۵۰
مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی:

ترویج فرهنگ صحیح انتظار از مهم‌ترین رسالت‌های هیئات مذهبی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت: پررنگ کردن فرهنگ صحیح انتظار یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دستگاه‌های مذهبی به ویژه هیأت‌های مذهبی است.
بصيرت مهدويت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی، مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی، ظهر امروز در جمع اعضای هیأت‌های مذهبی شهرستان قاین، گفت: قرآن و عترت بزرگ‌ترین سرمایه ما مسلمانان هستند و هر کس به‌صورت عمیق به سمت اهل‌بیت برود قرآن را نیز درک کرده است.

 

وی تصریح کرد: خداوند دنیا را برای عزاداری خلق نکرده و تمام گریه‌هایی که در عالم رخ می‌دهد ازجمله گریه برای اهل‌بیت(ع) همه دست‌ساز بشر بوده چراکه این آدم‌ها بودند که به آن‌ها ظلم کردند.

 

مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی با بیان این‌که در طول تاریخ همه نوع ظلمی به اهل‌بیت(ع) شده است، ادامه داد: ایشان در طول زندگی خود مورد جفای دشمنان قرار گرفتند اما در کنار این ظلم که بسیار بزرگ است، ظلم دیگری وجود دارد که به آن پرداخته نمی‌شود و آن نیز ظلم به مسائل اساسی اسلام است.

 

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی ادامه داد: خیلی از عزاداری‌های ما حقیقی نیستند و ما در خیلی از عزاداری‌های خود تنها به ظلم جسمی که به اهل‌بیت(ع) شده است توجه می‌کنیم و توجهی به ظلم اساسی به اسلام نداریم که ظلم به ولایت و حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) همان ظلم اساسی به اسلام است.

 

وی پررنگ کردن فرهنگ صحیح انتظار را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دستگاه‌های مذهبی به ویژه هیأت‌های مذهبی عنوان کرد و افزود: ائمه معصومان به ویژه حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) در مسیر اسلام مصیبت‌های زیادی دیده‌اند و ما امروز نباید تنها با گریه عزاداری کنیم بلکه باید به آن‌ها در این مسیر کمک کنیم.

 

مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی رهبر الهی، قوانین الهی و مردم هوشیار را سه رکن اساسی حکومت اسلامی برشمرد و گفت: امام خمینی(ره) با نگاه به فرهنگ انتظار این سه رکن را به هم وصل کرده و حکومت اسلامی را شکل داد که همه پیشرفت‌های امروز کشور به برکت این نظام است.

 

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی با بیان این‌که دشمن به‌شدت در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی به نبرد ما آمده است، ادامه داد: برای مقابله با این تهدیدات دشمن نیاز است تا هیأت‌های مذهبی ما جبهه و سنگر مبارزه باشند و ولایت مداری در آن موج بزند.

 

وی با تأکید بر این‌که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حرف اهل‌بیت(ع) است، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم تا دغدغه‌های رهبری در تمام زندگی فردی و اجتماعی ما رفع شود.

 

مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی با بیان این‌که عده‌ای تمام سعی خود را می‌کنند تا مبارزه با ولایت‌فقیه را عادی جلوه دهند، تصریح کرد: واجب است تا عزادارها بدانند که عزادار واقعی مدافع حکومت اسلامی بوده و مشکلات موجود به‌واسطه روی زمین باقی ماندن حرف‌های ولی‌فقیه ایجاد شده است.

 

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی با اشاره به این‌که در تمامی ادعیه و زیارات ما به موضوع نصرت اهل‌بیت(ع) اشاره ‌شده است، تأکید کرد: بحث نصرت اهل‌بیت(ع) امروز در نصرت ولی‌فقیه به‌عنوان جانشین ائمه تجمیع شده است.

 

مسؤول نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی خطاب به مسؤولان هیأت‌های مذهبی قاین گفت: شما نباید مناسبتی کار کنید و در تمام طول سال باید برنامه‌های خود را ادامه دهید چراکه دشمنان دنبال این هستند که جوانان را از هیأت‌ها دور و به خانه‌ها بکشانند.

 

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی ادامه داد: شاید یکی از دلایل خالی بودن جای جوانان در هیأت‌ها اداره سنتی هیأت باشد.

 

وی افزود: نیاز است تا این هیأت‌ها برنامه‌های هفتگی را در دستور کار خود قرار دهند و افرادی برای جوانان سخنرانی کنند که می‌توانند با آن‌ها ارتباط برقرار کنند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات