۰۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۲۴۹۰۶۵
امام جمعه بابل:

تحریم ها نمی تواند مانع پیشرفت نظام اسلامی شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با تأکید بر این که ملت ایران در برابر توطئه های غربی ها خواهند ایستاد، گفت: این ملت هیچ گاه از حقوق مسلم خود در استفاده صلح آمیز از فناوری هسته ای عقب نشینی نخواهد کرد.
حجت الاسلام حسن روحاني، امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محتبی روحانی، امام جمعه بابل شب گذشته در جمع فرهیختگان سیاسی مذهبی این شهرستان با اشاره به مذاکرات هسته ای و برخی تحریم های جدید علیه کشور گفت: با وجود اینکه اتحادیه اروپا علیرغم تعهد و قراری که با ایران برای عدم اعمال تحرین جدید گذاشته است اما در چند روز پیش کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از سوی اتحادیه اروپا تحریم شد.

 

وی به بهانه های این کشورها برای این تحریم ها پرداخت و افزود: دادگاه عالی اتحادیه اروپا با توجه به عدم وجود مدارک کافی برخی تحریم های اروپا را علیه ایران لغو کرد متأسفانه اتحادیه اروپا با طرح و تصویب برخی قوانین سعی کرد این خلأ را بر طرف کند و دوبارع مسأله تحریم را برای اعمال فشار بیشتر بر ایران پیش بکشد.

 

مسؤول مدرسه علمیه خاتم الانبیاء بابل به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات تصریح کرد: راه توافق با گروه 5+1 دادن امتیاز دادن نیست زیرا آنها در مذاکرات نشان دادند که متلزم به قاعده برد برد نیستند.

 

وی ادامه داد: غربی ها نشان دادند که اگر تحریم ها برداشته شود باز از طریق دیگر و با اعمال قوانین و مصوبات دیگر این تحریم ها را متوجه جمهوری اسلامی ایران می کنند.

 

حجت الاسلام روحانی با بیان این که راه حل این نیست که ما امتیاز بدهیم تا امتیاز بگیریم، خاطرنشان کرد:  تا به حال هم  هر امتیازی که به طرف مقابل دادیم نه تنها امتیازی به کشور ما ندادند بلکه تحریمی بر تحریم های دیگر افزودند و بر اساس این تجربه تنها زبانی که اتحادیه اروپا و آمریکا می فهمد زبان زور است.

 

وی خواستار تدابیری برای بررسی اعمال تحریم های ایران علیه اروپا و آمریکا شد و اذعان کرد: شایسته است که ما هم سیاست تحریم را علیه آنها اعمال کنیم و یکی از بهترین تحریم ها در فضای کنونی، تحریم گاز در مقابل سیاست ظالمانه ای است که آنها نسبت به ملت ما اعمال می کنند.

 

استاد حوزه علمیه بابل با اشاره به این که جمهوری اسلامی ایران دومین ذخیره گاز دنیا را در اختیار دارد افزود: مسائل و مشکلات اتحادیه اروپا با روسیه موجب نیازمندی آنان به گاز ایران شده است و به همین دلیل بررسی تحریم های گازی ایران علیه ایران آنان را با چالش جدیدی روبرو می سازد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات