۰۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۲۴۸۸۷۶
هم زمان با فرا رسیدن روز ملی ازدواج؛

جشنواره ملی ازدواج، خانواده و جوان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ جشنواره ملی ازدواج، خانواده و جوان همزمان با فرا رسیدن روز ملی ازدواج در تهران برگزار می‌شود.
ازدواج آسان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بهمن بهمنی مدیر کل دفتر برنامه ازدواج و تعالی خانواده و دبیر جشنواره خانواده در نشست خبری که پیش از ظهر امروز چهارشنبه ششم بهمن در سازمان ملی جوانان برگزار شد با اشاره به زمان برگزاری جشنواره ملی ازدواج، اظهار کرد: این جشنواره در 14 محور فراخوان داد و در 12 محور آثاری به جشنواره ارسال شد.

 

همه آثار جشنواره استاندارد برگزیده شدن را نداشتند

 

وی افزود: بعد از ارسال آثار، دبیرخانه داوری فعال شد و در رابطه با این محورها نتایج خود را اعلام کردند و براساس نظر داوران همه آثار استاندارد لازم برای برگزیده شدن را نداشتند.

 

مدیر کل دفتر برنامه ازدواج و تعالی خانواده با بیان اینکه سعی شده بود که مضمون آثار با موضوع جشنواره هماهنگ باشد، خاطر نشان کرد: آثار این جشنواره مروج اصول و مولفه صحیح ازدواج هستند و سعی شده است که از طریق گزینش آثار فاخر انتشار این آثار تسهیل یابد.

 

بهمنی با بیان اینکه این جشنوار محصول چهار جشنواره گذشته است، خاطرنشان کرد: با ایجاد محورهای جدید و تکرار سالانه که در رابطه با آن برنامه ریزی و هدف گذاری شده است و جامعه فرهنگی ما باید منتظر برگزاری جشنواره برای آشنایی با آثار تولید شده فرهنگی باشند.

 

وی محورهای جدید جشنواره را کتاب برگزیده، فیلم برگزیده، نمایشنامه برگزیده و شبکه رسانه مجازی و موسیقی برشمرد و افزود: بخش رسانه  و خبرگزاری ها با کاستی های مواجه بود و این محور هم با وجود سختی های داوری آن به بخش های جشنواره اضافه شد.

 

مدیر کل دفتر برنامه ازدواج و تعالی خانواده هدف این جشنواره معرفی خانواده پایدار و متعالی برای جامعه دانست و خاطرنشان کرد: ان شالله محورهای جدید که نگاه جدید و ایده های جدید دارند در سال آینده به این جشنواره اضافه خواهد شد.

 

بهمنی این جشنواره را  فرهنگی دانست و عنوان کرد: دستاورد مهم این جشنواره که کتاب برگزیده است هم برای جوان، میان سال و کهن سال  مفید است و امیدوارم این جشنواره در ازدواج سالم و خانواده متعالی و پایدار جریان ساز شود.

 

وی با اشاره به کتاب های ارسال شده به این جشنواره در رابطه با ازدواج و اینکه باید این کتاب را نقد کنیم، اظهار کرد: کتاب جریان فرهنگ سازی را به همراه دارد و جریان تبلور فکر را فراهم می کند.

 

هیچ قدرتی نباید نهاد خانواده را تهدید کند

 

مدیر کل دفتر برنامه ازدواج و تعالی خانواده با بیان اهمیت و جایگاه خانواده اظهار کرد: هیچ قدرتی نباید این نهاد را تهدید کند، ما به این امر بی توجه هستیم و باید به این اصل توجه کنیم، ساختار خانواده مورد تهدید است باید بیشتر توجه شد، چرا که مکانیسم یک تمدن از طریق خانواده و انتقال فرهنگ به هر عضو جامعه از طریق خانواده اتفاق می افتد.

 

بهمنی با بیان اینکه این جشنوار فعال به شکل جدیدتری به خانواده می پردازد، گفت: ما وظیفه داریم به خانواده خوب برسیم و متاسفانه به همه حیطه های آن توجه نداریم، جریان های موجود را  باید تقویت کنیم، خانوداه مظلوم و مغفول واقع شده و حل بسیاری از بحران های هویتی، اعتیاد، کم شدن انگیزه های رشدی از طریق خانواده و اعضای آن امکان دارد.

 

وی بیشترین آثار این جشنواره را در بخش کتاب ذکر و خاطرنشان کرد: حدود 500 کتاب با موضوع ازدواج و خانواده بود به این جشنواره ارسال شد که در غربالگری اولیه رد شد، چرا که از استاندار کافی برخوردار نبود.

 

مدیر کل دفتر برنامه ازدواج و تعالی خانواده  با بیان اینکه در برخی محورهای این جشنواره کسی صاحب رتبه و برگزیده شد، اظهار کرد: برخی محورها قابل پیش بینی نبود، در بخش رسانه های مجازی اثر قابل اعتنا به دست ما نرسید.

 

بهمنی با بیان علت محدود فراخوان گفت: ما قصد داشتیم این جشنواره در روز اول ذی حجه هم زمان با سالگرد ازدواج حضرت محمد و خدیجه برگزار شود.

 

وی با بیان اینکه این جشنواره و برنامه ها نباید شعار زده باشد، عنوان کرد: هدف ما باید این باشد که چگونه خانواده داری، همسرداری و فرزند داری کنیم، شعار زدگی ما را از این عرصه دور می کند.

 

مدیر کل دفتر برنامه ازدواج و تعالی خانواده با اشاره به همکاری آموزش پرورش، وزارت بهداشت و ادارات کل سازمان ملی جوانان در این جشنواره افزود: از ملاوردی معاون رییس جمهوری و وزیر فرهنگ و ارشاد، صاحب نظران و اساتید حوزه و دانشگاه برای حضور در این جشنواره دعوت شده است./818/پ202/ب4

ارسال نظرات