۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۲۴۸۸۰۶

یادواره شهید محلاتی در مدسه فیضیه قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ یادواره شهید محلاتی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی، نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور، دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور، در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.
شهيد محلاتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت روز ملی روحانیت و دفاع مقدس، یادواره شهید محلاتی، اولین نماینده امام خمینی(ره) در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امشب در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور، به سخنرانی پرداختند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با عرض تبریک روز ولادت حضرت زینب(س) و گرامی داشت سالروز شهادت شهید محلاتی، به تبیین رسالت روحانیت در عصر غیبت در پاسداری از میراث انبیا و معصومین(ع) پرداخت و گفت: تا کنون با گذشت بیش از هزار سال از غیبت کبری، روحانیون، علما و فقهای شیعه رسالت انبیا را برعهده گرفته و تمام تلاش خود را در این زمینه انجام داده‏اند.

 

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه رسالت را برای رهبران الهی برشمرد و تصریح کرد: نخستین رسالت رهبران الهی، ابلاغ پیام خداوند که همان نسخه پنج‏گانه سعادت بشر در دنیا و آخرت است؛ رسالت دوم عملیاتی سازی این نسخه الهی است که نیاز به ساختارسازی، سازمان سازی و دولت سازی دارد؛ مهمترین رسالت رهبران، پاسداری از دین و حکومت تشکیل شده است.

 

وی نقش روحانیت را نقشی محوری در پاسداری از انقلاب اسلامی دانست و اظهار داشت: صف طولانی شهدای بزرگ روحانی که جانشان را در راه پاسداری از ولایت و حکومت اهدا کرده‏اند، نشان دهنده مسؤولیت بزرگ و محوری روحانیت در پاسداری از انقلاب و دین است؛ مبارزه با اندیشه‏های انحرافی از جمله وظایف مهم روحانیون پیش از انقلاب بوده است.

 

حجت الاسلام ذوالنور نیز در سخنانی روحانیت را پیشتاز در عرصه‏های مختلف دانست و ابراز کرد: امام خمینی(ره) در منشور روحانیت، در 13 اسفندماه سال 1364 مطالب مهمی درباره روحانیت فرمودند، که امروز پرداختن به این منشور، نسخه درمانی برای حوزه‏های علمیه و طلاب است؛ در این منشور آمده است: «روحانیون اولین کسانی بودند که در راه اسلام و انقلاب شهید شدند و پیشتاز حرکت مردم بودند».

 

دبیر ستاد کنگره شهدای روحانی کشور به تبیین نقش روحانیت در دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: نقش کلان روحانیت در دفاع مقدس فراموش نشدنی است که شامل نقش مسؤولیتی روحانیت در دفاع مقدس، پشتیبانی روحانیت از مردم، نقش تبلیغی روحانیت در خط مقدم دفاع مقدس، فرماندهی در بخش‏های مختلف، نقش تخصصی روحانیون در جنگ و نقش رزمی تبلیغی روحانیت در دفاع مقدس است.

 

گفتنی است در پایان این مراسم با حضور نمایندگان ولی فقیه در رده‏های مختلف سپاه استان قم، فرمانده سپاه علی بن ابی طالب(ع) قم، فرماندهان نواحی و حوزه‏های بسیج، تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، آیت الله کعبی، سید احمد خاتمی و طلاب و فضلای حوزه‏های علمیه از خانواده شهید محلاتی تجلیل و تقدیر شد./840/پ202/ی

ارسال نظرات