۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۴۷۹۵۴
نماینده ولی فقیه در استان سمنان:

پاسداری از حریم اسلام مهم‌ترین رسالت روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سمنان ضمن گرامیداشت روز شهدای روحانی، با اشاره به نقش برجسته طلاب و روحانیان در ادوار مختلف تاریخ گفت: پاسداری و حفظ و حراست از حریم دین مبین اسلام از مهم ترین رسالت‏های روحانیت محسوب می‏شود.
امام جمعه سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت‏الاسلام والمسلمین سیدمحمد شاهچراغی در خطبه‏های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه سمنان با یادآوری بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع مردم آذربایجان شرقی و تأکید معظم له بر راهکارهای برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور اظهار داشت: مبارزه با مفاسد اقتصادی همواره از مسائل مورد تأکید خاص امام خامنه‏ای است.

 

وی با تأکید بر اینکه ملت ایران نگران فساد مالی برخی مفسدان اقتصادی در کشور و خواستار برخورد قاطع با آنها هستند، تصریح کرد: مسؤولان باید در رفع این نگرانی مردم تلاش و همت بیشتری صرف کرده و به طور جدی با مفاسد اقتصادی و عاملان آن مقابله کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان اضافه کرد: متأسفانه مشاهده می‌شود برخی بانک‏های عامل به دلیل فسادهای مالی موجود در اقدامات برخی متمولین و دریافت کنندگان وام‌های کلان با وثیقه‌های جعلی یا ناچیز، اکنون به‌جای مقابله اصولی و قانونی با این پدیده شوم  در پرداخت تسهیلات با ارقام پایین به نیازمندان حقیقی سختگیری می‏کنند.

 

حجت‏الاسلام‏ والمسلمین شاهچراغی در ادامه با اشاره به دشمنی‏ها و کینه‏توزی استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل برعلیه ملت مسلمان ایران اظهار داشت: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب بارها و مؤکد فرموده‌اند،" آمریکا دشمن اسلام و انقلاب اسلامی است و هرگز دست از این دشمنی برنخواهد داشت. "

 

امام جمعه سمنان با بیان اینکه این انقلاب آسان به دست نیامده که به راحتی از دست برود، تصریح کرد: استکبار جهانی و دشمنان همیشگی ما بدانند، ملت غیور ایران اسلامی تا آخر پای انقلاب خود و دستاوردهای آن ایستاده است و اجازه هیچ‌گونه زیاده‏خواهی را به مغرضان و معاندان و مستکبران نخواهد داد.

 

خطیب نماز جمعه سمنان با تأکید بر اینکه اگر ما از حق مسلم خود در موضوع انرژی هسته‏ای نیز عقب‏نشینی کنیم، باز هم دشمنی دشمنان علیه ملت ایران ادامه دارد، افزود: همان‌گونه که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، در صورت تداوم دشمنی کشورهای اروپایی، ایران نیز تحریم گازی اروپا را اعمال خواهد کرد و این سخنی به حق است چرا که اسلام اجازه مقابله به مثل با دشمنان را داده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه سمنان با گرامیداشت یکم اسفندماه، سالروز شهدای روحانی و شهید شاخص این روز یعنی حجت الاسلام والمسلمین شیخ فضل الله محلاتی، گفت: نقش برجسته روحانیان در انقلاب اسلامی برای همگان واضح و مبرهن است و در حقیقت همه روزهای سال روز روحانیت است؛ چرا که روحانیان پرچم‏دار پاسداری از اسلام و دین هستند./977/

ارسال نظرات