۰۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۲۴۷۹۵۲
امام جمعه موقت قزوین:

استکبار جهانی به دنبال شکستن اقتدار رهبر انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت قزوین گفت: در دوران‌های مختلف تاریخ ایران دشمنان به دنبال شکست عظمت رهبری دینی بوده اند و امروز نیز استکبار جهانی به دنبال شکستن اقتدار رهبر معظم انقلاب است تا ایران اسلامی را نابود کند.
حجت الاسلام عبدالکريم عابديني حجت الاسلام والمسلمين عابديني،امام جمعه موقت قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امام جمعه موقت قزوین در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین با بیان این‌که در جریان ننگین معاهده تنباکو ایران به بیگانگان فروخته شد گفت: حادثه تاریخی تحریم تنباکو از سوی میرزای شیرازی رقم خورد و قرار بر این بود کل کشورمان به مزرعه تنباکو تبدیل کنند.

 

امام جمعه موقت قزوین افزود: جنس سران آمریکایی و انگلیسی از ابتدا حیله و نیرنگ و نفاق بوده است در آن دوران میرزای شیرازی حکم حرام بودن تنباکو را صادر کرد و مردم با پیروی از مرجع دینی خود انبارهای تنباکو را آتش زده و قلیانها را شکستند که شکست استعمار رقم خورد.

 

وی ادامه داد: در دوران‌های مختلف تاریخ ایران دشمنان به دنبال شکست عظمت رهبری دینی بوده اند و امروز استکبار جهانی به دنبال شکستن اقتدار رهبر معظم انقلاب است تا ایران اسلامی را نابود کنند.

 

این خطیب نماز جمعه با بیان این‌که امروز بازار علم و دانش و خلاقیت بیگانگان از طریق نفت خام گرم می‌شود، اظهار کرد: متاسفانه کشور ما هم دچار این وضعیت ناصحیح شده است و با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب باید بیماری تکیه بر نفت درمان شود، مصیبت بعدی دولتی بودن اقتصاد است زیرا هر چقدر ما ضعیف باشیم، زورگویی دشمنان نسبت به ما افزایش می‌یابد.

 

وی تصریح کرد: مردمی کردن اقتصاد از عوامل مهم پیشرفت اقتصاد کشور است، امکانات و مواهب فراوانی در کشورمان وجود دارد اگر کسانی این ملت را فقیر و ضعیف جلوه دهند به مردم خیانت کرده اند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این‌که این اشتباه بزرگی است که خزانه را خالی معرفی کنیم و به طور مداوم بگوییم یک کشور ضعیف هستیم گفت: اگر ایران اسلامی به جای تکیه بر مواهب داخلی به دنبال صدقه گرفتن از بیگانگان و رفع تحریم‌ها باشد عقب خواهیم ماند، دشمنان هیچ زمانی دلشان به حال مردم ایران نمی‌سوزد.

 

وی ابراز کرد: متاسفانه قلم به دستانی برای اجانب و دشمنان نظام در حال قلم زدن هستند؛ هرکس مردم و کشور ایران را در مقابل دشمنان ضعیف جلوه دهد خائن است.

 

این خطیب نماز جمعه با بیان این‌که ستون نمازجمعه تقواست بیان داشت: سفارش به تقوا در نماز آمده نمازی که به جماعت انجام می‌شود و خدای متعال سفارش به تقوا را در نماز جمعه مهم می‌داند، زمان حکومت پیامبر اسلام در هر دوره ای از یک سو منافقان و از سوی دیگر دشمنان برای سلب آسایش پیامبر(ص) متحد شده و توطئه‌های زیادی را کردند تا رابطه بین مردم و ایشان تخریب شود.

 

وی افزود: امروز آیه‌های قرآن راهنمای بسیار مفیدی برای ماست، هرکس به خدا و پیامبر(ص) ایمان دارد هیچ گاه بیگانگان را همراز خود قرار نمی‌دهد، کسی که به شما شباهت داشته اما دلش جای دیگری است، یک غریبه است که نباید با غریبه‌ها همراه شوید.

 

این مفسر قرآن کریم یادآور شد: نباید دیگران را متوجه شرایط خود کنید اگر خزانه شما خالی است، غریبه‌ها نباید از آن مطلع شوند زیرا استکبار جهانی به دنبال خسارت زدن به مسلمانان است، آنها قصد محتاج کردن ما را به خود دارند.

 

وی با تاکید بر این‌که دشمنان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خوبی نشان دادند که تمایل آنها در به رنج افتادن و سختی و اختلاف ایران است اظهار کرد: آنها وحدت دنیای مقاومت چون سوریه و فلسطین و عراق و ایران را نمی‌پسندند و بعه دنبال نابودی غزه هستند چطور می‌توان با کسی که این تفکرات را دارد همراه شد؟

 

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام همیشه با خشم و نفرت با مسوولان ایرانی برخورد کرده اند و غربی‌ها همیشه گزینه‌های روی میز خود را به ایران نشان داده اند و افزایش تحریم‌ها را ابزار فشار بر روی ما قرار می‌دهند، با این شرایط شیطان از این واضح تر وجود خواهد داشت؟

 

وی آنچه در سینه‌های دشمنان اسلام وجود دارد بسیار بیشتر از آن چیزی است که بروز می‌دهند دانست و گفت: آیا با این همه نیرنگ که از آنها می‌بینیم باز هم اینها را به عنوان دوست می‌پنداریم؟ چرا آمریکا را کدخدا و اوباما را فردی مهربان معرفی می‌کنید؟ فردی که فقط به دنبال طراحی توطیه علیه ماست باید در مقابل او بر پیمان‌های خود متعهد بمانیم؟

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه امام خمینی(ره) اظهار کرد: غربی‌ها بنای صداقت با ایران اسلامی را ندارند در سخنرانی‌های خود با ایران می‌گویند به مقررات پایبند بوده و همراه هستیم، اما از شدت دست نیافتن به تسلط به ایران انگشتان خود را می‌جوند؛ این گفته شهید بهشتی است که آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر.

 

وی در پایان گفت: دشمنان از پیشرفت‌های علمی و نظامی ایران خشمگین می‌شوند، اگر شما اهل پایداری و مقاومت و شکیبایی باشید هر نقشه ای که دشمن برای شما طراحی کند ذره ای آسیب به مملکت نخواهد رسید، زیرا مرگ بر آمریکا گفتن که ریشه قرآنی دارد اثر خود را بر استکبار جهانی خواهد گذاشت./848/پ201/ب4

ارسال نظرات