۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۲۴۷۵۸۲
استاد حوزه علمیه بابل:

تبعیت از ولایت فقیه رمز پیروزی ملت ایران در برابر دشمنان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل با اشاره به این که اوج تقوا در ولایتمداری است، گفت: مردم ایران به عنوان مردمی ولایتمدار شناخته می شوند و آنچه که تاکنون مردم ما را در برابر حوادث مصون نگه داشته است ولایتمداری و تبعیت از ولایت فقیه است.
استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمدعلی حاجی زاده، استاد حوزه علمیه بابل امروز در دیدار فعالان فرهنگی بخش بندپی غربی بابل، رعایت تقوا را در نظام جمهوری اسلامی به خصوص از سوی مسؤولان یک اصل عنوان کرد و گفت: در یک جامعه و حکومت اسلامی همه ی افراد به خصوص مسؤولان موظف به رعایت تقوای الهی هستند زیرا وقتی جامعه ای به جامعه ایمانی مبدل شد، طبعاً دیگر جایی برای کفر نمی ماند.

 

وی ادامه داد: در جامعه ای که داعیه دار حکوکت اسلامی اگر  ایمان، اخلاق، صداقت، عدالت و در یک کلمه دین در جایگاه خودش باقی بماند و از مسیر خودش منحرف نشود و به سمت کفر و انفاق بر نگردد، باید تقوا را در آن جامعه قویت کرد.

 

استاد حوزه علمیه بابل با بیان این که اولویت اصلی در جامعه امروز ما، پرداختن به مفهوم تقوا است، تصریح کرد: تقوا دارای گسترده وسیعی در ابعاد مختلف از جمله فعلی است و باید برای اشاعه فرهنگ دینی در جامعه، تقوا را از غربت خارج کنیم.

 

وی با بیان جامعیت تقوا ادامه داد: تقوا به معنای ترس از خدا، پرهیزگاری، دوری از محرمات و در یک کلمه به معنای انجام واجبات و ترک محرمات و اشاعه داشتن اعتقاد و باور به نظارت خداوند در همه امور زندگی است.

 

حجت الاسلام حاجی زاده با اشاره به این که اوج تقوا در ولایتمداری است، اذعان کرد: مردم ایران به عنوان مردمی ولایتمدار شناخته می شوند و آنچه که تاکنون مردم ما را در برابر حوادث مصون نگه داشته است ولایتمداری و تبعیت از ولایت فقیه است.

 

وی با بیان نمونه هایی از پیوند عمیق مردم ایران با ولایت گفت: تاریخ نشان می دهد که از صدر اسلام تا دوران دفاع مقدس و از دوران سازندگی تا اوج تحریم ها، از زمان فتنه تا همین 22 بهمن امسال به خوبی ولایت مداری و ولایت محوری مردم با بصیرت ایران نشان داده شد.

 

استاد حوزه علمیه بابل ادامه داد: عزت، غیرت و شرف آزادگیمان را در پرتو ولایتمداری داریم و لذا باید قدردان و شکرگذار این نعمت الهی باشیم.

 

وی با اشاره به اظهارات اخیر برخی مقامات غربی به ویژه آمریکایی در خصوص ملت ایران خاطرنشان کرد: هر کس بخواهد ملت را تحقیر کند با ضربه متقابل مواجه می شود و این مسأله با مشتهای گره کرده ملت ایران را در راهپیمایی 22 بهمن امسال نشان داده شد.

 

حجت الاسلام حاجی زاده به سخنان اخیر مقام معظم رهبری در خصوص مذاکرات هسته ای و لزوم توجه مسؤولان دولت به این مطالب، اذعان کرد: آنها به دنبال این هستند که همان کلاه گشادی را که متأسفانه در توافقنامه ژنو با کم دقتی تیم مذاکره کننده ایرانی بر سرمان گذاشتند را دوباره بر سرمان بگذارند.

 

وی افزود: درایت مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر مذاکره ای یک مرحله ای  اجازه ندادند تیم مذاکره کننده ما، اشتباه قبلی را تکرار کنند زیرا توافق باید واضح، روشن و غیر قابل تفسیر باشد./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات