۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰
کد خبر: ۲۴۷۳۷۱
آیت الله نمازی:

جامعه خدا شناس،خدا محور است/ جنایات در غرب به دلیل تفکرات اومانیستی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: کانون های فرهنگی باید جوانان را به یقین و باور به خدا و معاد و دین و قیامت و بهشت برسانند.
آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله عبدالنبي نمازي آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، نماینده ولی فقیه درکاشان بعد از ظهر امروز در جمع اعضای هیأت مدیر جدید مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی شهرستان کاشان گفت: در ارزیابی فعالیت های مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی شهرستان کاشان که اتحادیه کانون های قرآنی نیز بخشی از آن است باید دید تا چه میزان در جوانان تأثیرگذار بوده است.

وی بر تأثیرگذاری فعالیت های قرآنی توسط کانون های فرهنگی مساجد تأکید کرد و گفت: برای کانون های فرهنگی صرف برگزاری برنامه های فرهنگی نباید ملاک باشد بلکه آنچه که آنها باید به آن توجه داشته باشند تأثیرگذاری برنامه های فرهنگی به ویژه برنامه های قرآنی است برای جوانان است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری، شناخت جوانان از معرفت شناسی، مبداء شناسی و خداشناسی را مهم و حائز اهمیت دانست و گفت: اگر جامعه خدا را بشناسد و جوانان را با خدا آشنا کند، بسیاری از مشکلات موجود در جامعه قابل حل و فصل است.

آیت الله نمازی با اشاره به این که جامعه ای که خدا شناس باشد، خدا محور است گفت: ظلم و ستم و استبدادی که امروز در غرب حاکم است و جنایاتی را که تروریست های داعش و سازمان های جاسوسی آمریکا و انگلستان و اسرائیل انجام می دهد به دلیل تفکر اومانیستی در غرب است.  

به گفته وی، کانون های فرهنگی می توانند در زمینه خداشناسی و خدا محوری فعالیت های خود را سازماندهی کنند و در این زمینه برای جوانان تدبیر داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با اشاره به به این که برنامه های فعلی کانون های فرهنگی، برنامه های تشریفاتی است یاد آورشد: کار اصلی و اساسی کانون های فرهنگی مساجد باید در زمینه تعلیم و تربیت جوانانی باشد که اهل اخلاص باشند.

 

کانون های فرهنگی باید این هنر را داشته باشند که بتوانند جوانان را به یقین و باور دینی برسانند

آیت الله نمازی تأکید کرد، کانون های فرهنگی باید این هنر داشته باشند که بتوانند جوانان را به یقین و باور دینی و روز معاد و قیامت و جهنم و بهشت برسانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هنر جمهوری اسلامی و همه نهادهای فرهنگی نظام جمهوری اسلامی در این همین یک کلمه یعنی رسانیدن جوانان به یقین و باورهای دینی و روز معاد است، در غیر این صورت این هیاهو ها وسرو صداها همه تشریفات است.

آیت الله نمازی با اشاره به این که اگر توانستید یکصد نفرجوان یقین باور تربیت کنید هنرکرده اید گفت: امروز عملکرد کانون های فرهنگی در زمینه های توحید شناشی، معرفت شناسی، امام شناسی، مباحث سیاسی نظام، استکبار شناسی از نگاه قرآن و تعداد آیات قرآن در رابطه با استکبارشناسی و... باید مورد ارزیابی قرار بگیرد.

 

16 هزار نفر جذب حوزه قرآن مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان شدند

علی اصغر صالحی مدیرعامل جدید مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی شهرستان کاشان نیز گفت: مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی شهرستان کاشان طی بیش از 20  سال فعالیت خود در سه ستاد قرآن و عترت، مهدویت و ستاد ورزش فعالیت های قابل توجهی با کانون های فرهنگی تحت حمایت خود داشته است.

وی افزود: با توجه به توسعه فعالیت های مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی شهرستان کاشان ، امسال دو ستاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و ستاد فرهنگی هنری نیز با هدف آشنایی بیشتر جوانان مساجد با هنرقرآنی و توحیدی اضافه شده است.

صالحی یادآورشد: مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی شهرستان کاشان تا کنون توانسته است 16 هزار نفر را جذب حوزه قرآن نماید و از طرف دیگری امکانات لازم و زیر ساخت های ورزشی را برای پرداختن جوانان به ورزش و پرکردن اوقات فراغت فراهم نماید.

 

200 کانون فرهنگی تحت پوشش مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان هستند

محمد قنبری عضوهیات مدیره مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی شهرستان کاشان نیز گفت: مؤسسه فعالیت خود را از سال 70 آغاز کرده است و هرسه سال یک هیئت مدیره انتخاب شده است که اعضای هیئت مدیره 7 نفر و دو نفر عضو علی البدل فعالیت می کنند.

وی افزود: بیش از 200 کانون فرهنگی شهرستان کاشان عضو مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان هستند که برای اجرای برنامه های فرهنگی خود نیازمند حضور نماینده ولی فقیه درتشکیلات مؤسسه است.

به گفته وی، اگر چنانچه مشابه مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی شهرستان کاشان در دیگر شهرستان های کشور  با حمایت امام جمعه هر شهرستان تأسیس شود می تواند در برنامه های فرهنگی شهرستان ها تأثیرگذار باشد.

 قنبری در ادامه، مؤسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی شهرستان کاشان را دارای بانک اطلاعاتی و نیروی انسانی توانمندی دانست که می تواند در برخی از تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های فرهنگی شهرستان نقش مهمی داشته باشد./1307/پ201/ج  

 

ارسال نظرات