۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۲۴۷۱۷۰

ثبت چهار موقوفه جدید برای حوزه های علمیه در آذربایجان غربی

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: امسال چهار موقوفه جدید برای حوزه های علمیه استان به ثبت رسیده است.
نشست خبري مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان غربي در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري هاي آذربايجان غربي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی امروز در محل برگزاری نشست های خبری هفتمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران با اشاره به ثبت چهار موقوفه جدید برای حوزه های علمیه در سالجاری اظهار کرد: این موقوفات با کاربری تجاری مسکونی در شهرستان های خوی، چایپاره و ارومیه به ثبت رسیده است.

 

حجت الاسلام مصائبی گفت: از چهار موقوفه به ثبت رسیده برای حوزه های علمیه در سالجاری دو فقره در شهرستان ارومیه قرار دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت ثبت موقوفات برای حوزه های علمیه گفت: رسانه ها باید در این راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه را یاری کنند تا خانواده ها هم فرزندانشان را با ثبت نام در حوزه های علمیه به عنوان سرباز امام زمان و اموالشان را برای یاری به سرباز امام عصر (عج) وقف کنند.

 

رشد کمی و کیفی موقوفات آذربایجان غربی

 

حجت الاسلام مصائبی از روند صعودی ثبت موقوفات جدید در چهار سال گذشته خبر داد و افزود: ثبت موقوفات جدید از 35 مورد در سال 90 به 120 فقره در سالجاری افزایش یافته است که این نشان دهنده افزایش اعتماد مردم به اوقاف است که در سایه تلاش همکاران و روشنگری رسانه های جمعی استان حاصل شده است.

 

وی اظهار داشت: با وجود رشد کمی و کیفی موقوفات آذربایجان غربی اما با توجه به وسعت و شرایط ویژه استان نیاز است تا اطلاع رسانی در خصوص وقف در بخش های مختلف انجام شود تا شاهد حل پاره ای از مشکلات استان از طریق موقوفات باشیم.

 

ضرورت وقف در حوزه رسانه

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در ادامه وقف برای رسانه ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: یکی از بخش هایی که وقف می تواند مؤثر واقع شود، وقف در حوزه رسانه است.

 

حجت الاسلام مصائبی اضافه کرد: امروزه کشورهای اروپا و غرب برای ترویج اسلام هراسی، دین ستیزی و بر علیه ملت ایران از رسانه های حمایت های مالی می کنند درحالی است که رسانه های جمهوری اسلامی ایران با دست خالی و نبود پشتوانه مالی برای مقابله با آنها تلاش می کنند که این امر قابل تقدیر است.

 

وی افزود: البته در کشور ما نیز رسانه های معدودی هستند که به دنبال حاشیه سازی اند ولی اکثر رسانه ها همسو با ارزش های نظام و در راستای تأمین منافع ملی کشور فعالیت دارند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ابراز امیدواری کرد با ثبت موقوفات جدید در حمایت از رسانه ها روز به روز فعالیت برای مقابله با هجمه های فرهنگی و رسانه ای غرب و اروپا افزایش یافته و رسانه ها نسبت به انتشار مطالب منطقی و مستند ادامه دهند.

 

15 اسفند آزمون کتبی طرح ملی تربیت حافظان قرآن برگزار می شود

 

حجت الاسلام مصائبی در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا در خصوص طرح تربیت حافظان قرآن کریم، افزود: گرچه رسالت اوقاف و امور خیریه برگزاری مسابقات قرآن است اما در راستای تحقق مطالبات رهبری مبنی بر تربیت 10 تا 15 میلیون قاری و حافظ قرآن در کشور این طرح در سراسر کشور اجرا می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم از سال 91 بر اساس سهمیه تعیین شده در استان ها اجرا می شود که سهمیه آذربایجان غربی در سالجاری 13 هزار و 500 قرآن آموز بود.

 

وی تصریح کرد: از ابتدای سال کلاس های قرآن با حضور مربیان در جوار امامزادگان، بقاع متبرکه و مساجد محوری برگزار شد و 15 اسفندماه آزمون کتبی سومین مرحله از طرح تربیت حافظان قرآن همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.

 

گفتنی است، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با همراهی معاونان و رؤسای ستادی در بازدیدی چند ساعته در تمامی غرفه های هفتمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های استان حضور یافته و با اصحاب رسانه به گفت و گو نشستند./936/پ202/ب4

ارسال نظرات