۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۲۴۶۹۵۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

رعایت اخلاق اسلامی اولویت ورزشکاران در میادین باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اگر چه کسب پیروزی و مقام در مسابقات ورزشی اهمیت زیادی دارد اما ورزشکاران کشور می بایست در میادین ورزشی، رعایت اخلاق اسلامی و ارزشی را اولویت خود قرار دهند.
حجت الاسلام يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد امروز در مراسم حمل مشعل نخستین المپیاد کارگران ایران در بجنورد، با اشاره به این که رعایت اخلاق اسلامی و ارزشی در میادین ورزشی بین المللی ورزشکاران ایرانی را از سایر ورزشکاران متمایز کرده است، افزود: ورزشکاران کشور می بایست همواره رعایت اخلاق اسلامی و ارزشی را اولویت نخست خود در مسابقات قرار دهند.

 

وی اضافه کرد: البته کسب پیروزی و مقام در مسابقات ملی و بین المللی اهمیت زیادی دارد اما باید توجه داشت که رعایت اخلاق اسلامی و ورزشی در میادین اهمیتی دوچندان دارد.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به این که رعایت اخلاق اسلامی و انسانی از سوی پهلوانان و ورزشکاران در جامعه موجب محبوبیت بیشتر این افراد در مردم می شود، اضافه کرد: این موضوع بارها اثبات شده که محبوبیت و ماندگاری ورزشکاران اخلاق مدار بسیار بیشتر از ورزشکارانی است که تنها در میادین به فکر کسب پیروزی هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی با پشتوانه مردمی است، خاطرنشان کرد: بر این اساس می بایست فرهنگ اسلامی و ایرانی در سرلوحه همه امور از جمله حوزه ورزش قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: کارگران در هر جامعه پشتوانه های تولید و صنعت کشور محسوب می شوند و بیش از سایر نیروهای فعال در حوزه های اداری نیازمند ورزش و نشاط و شادابی هستند.

 

به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی، کارگران و فعالان حوزه صنعت و تولید می بایست هم راستا با کار و فعالیت در این بخش، ایجاد روحیه نشاط و شادابی را نیز با استفاده از فعالیت های ورزشی در دستور کار خود داشته باشند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی در خاتمه همچنین از برگزاری نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران از خلیج فارس تا خزر در کشور نیز تجلیل کرد.

 

حسن نوری، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی هم در این آیین با اشاره به این که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام فعالیت های ورزشی برای ایجاد روحیه نشاط در حوزه های کارگری را جزء برنامه های اصلی خود می داند، اضافه کرد: این وزارتخانه در دولت یازدهم با راه اندازی فدراسیون ورزش های کارگری در پی توجه ویژه به ورزش کارگران و حمایت از فعالیت های ورزشی این قشر زحمت کش است.

 

نوری، برگزاری المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران به همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در همین راستا ارزیابی کرد و افزود: این مسابقات دو روز دیگر در ساری آغاز می شود.

 

گفتنی است، نخستین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور در پنج رشته ورزشی بانوان و 19 رشته ورزشی آقایان با حضور برترین‌های ورزش کارگری ایران به میزبانی ساری برگزار خواهد شد.

 

افراد برتر المپیاد ورزشی کارگران جمهوری اسلامی ایران به عنوان نماینده کشورمان به مسابقات جهانی کارگران که خرداد ماه سال آینده به میزبانی کشور ایتالیا برگزار می‌شود، اعزام می شوند./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات