۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴
کد خبر: ۲۴۶۲۱۵
استاد حوزه و دانشگاه:

تشکیک در کارآمدی نظام مهم ترین توطئه دشمنان علیه انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان برخی توطئه ها برای کند کردن روند پیشرفت و شکوفایی انقلاب اسلامی گفت: یکی از محورهایی که دستمایه مخالفان و دشمنان اسلامی قرار گرفته است تشکیک در کارآمدی نظام اسلامی است که پیامد آن ایجاد تزلزل در باور و اعتماد مردم به نظام اسلامی است.
پرچم ايران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، غلامرضا ضابط پور، استاد حوزه و دانشگاه امروز در مراسم جشن سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی  در مسجدالرسول دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل با بیان برخی توطئه ها برای کند کردن روند پیشرفت و شکوفایی انقلاب اسلامی گفت: یکی از محورهایی که دستمایه مخالفان و دشمنان اسلامی قرار گرفته است تشکیک در کارآمدی نظام اسلامی است که پیامد آن ایجاد تزلزل در باور و اعتماد مردم به نظام اسلامی است.

 

وی در تعریف کارآمدی یک نظام سیاسی افزود: کارآمدی در حوزه سیاسی به معنی موفقیت در تحقق اهداف با توجه به امکانات و موانع است.

 

عضو هیأت علمی گروه معارف اسلامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی با بیان برخی پیشرفت ها و موفقیت های چشمگیر در حوزه های مختلف در کشور خاطرنشان کرد: پیشرفت های زیادی و خیره کننده و سریعی را  در سی و شش سال عمر انقلاب اسلامی شاهد بودیم اما در کنار آن نقص هایی هم وجود داشت که توجه به این نقص ها و رفع آن موجب سریعتر شدن حرکت پیشرفت کشور خواهد شد.

 

وی با بیان این که باید نقاط قوت و ضعف را مورد شناسایی و مطالعه علمی قرار بگیرد، ادامه داد: غلبه بر چالش ها، گسترش خدمات به ملت بصورت کمی و کیفی، پیشرفت های علمی را از جمله نقاط قوت نظام جمهوری اسلامی است.

 

ضابط پور یکی از عوامل اصلی و مهم را در پیشرفت یک کشور در حوزه های علمی برشمرد و اذعان کرد: علم مایه پیشرفت همه جانبه یک کشور است و از این رو است که مستکبران جهان به وسیله علمی که به آن دست یافتند توانستند به دنیا زور بگویند.

 

وی در ادامه به برخی دستاوردهای علمی و پیشرفت های شگرف کشور به خصوص در حوزه علوم جدید و نو را مورد اشاره قرار داد، گفت: فناوری های هسته ای، علوم هوا فضا، پزشکی، زیست فناوری، نانو، سلول های بنیادی، شبیه سازی، ساخت ابررایانه ها، داروهای ضد سرطان و فناوری انرژی های نو از جمله پیشرفت های بزرگ ایران در سی و شش سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی است.

 

عضو هیأت علمی دانشگاه نوشیروانی بابل، زیرساخت های فنی، مهندسی و صنعتی، ارتقاء کمی و کیفی مراکز علمی و ارتقاء جهش وار در اثرگذاری در مسایل عمده منطقه و مسایل جهان را از دیگر نقاط قوت دانست و خاطرنشان کرد: جهش خیره کننده علمی و قرار گرفتن در زمره کشورهای رده های بالا در حوزه تولید علم و توسعه دانشگاه ها و مراکز علمی دانشگاهی و حوزوی از جمله پیشرفت های بزرگ در کشور است.

 

مسؤول بسیج اساتید دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل به برخی از نقاط ضعف های موجود در انقلاب را مورد توجه قرار داد و بر لزوم اصلاح این رویه تاکید کرد و گفت: گرایش به دنیا طلبی در بین مسؤولان، مصرف زدگی، میل به اشرافی گری و تجمل گرایی، عقب ماندگی در پیشرفت های اخلاقی و تزکیه اخلاقی از نقاط ضعف جامعه امروز ما است.

 

وی مردم را سرمایه بزرگ در نظام اسلامی ایران بیان کرد و افزود: حضور همه جانبه و همیشه در صحنه بودن مردم در عرصه های مختلف برای دفاع ازاسلام و انقلاب از ویژگی هایی است که در هیچ جای دنیا دیده نمی شود./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات