۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۴۶۰۹۵
استاد حوزه علمیه قم:

حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن وظیفه ای ملی، عقلی و شرعی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن را وظیفه‌ای ملی، عقلی و شرعی دانست و گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان دفاع از نظام، وطن و مذهب است که موجب خشم دشمنان و ناراحتی دوست داران نظام می شود.
حجت الاسلام سيد مهدي درياباري

حجت الاسلام سید مهدی دریاباری، استاد حوزه علمیه قم، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با تبریک ایام الله دهه فجر، گفت: رژیم شاهنشاهی با تبعید امام راحل به نجف به دنبال تضعیف ایشان بود، چرا که فکر می کرد امام راحل در دریای عظیم علم در نجف، حرفی برای گفتن نخواهد داشت.

 

وی افزود: امام راحل در نجف با برگزاری کرسی‌های درس خود در مباحث مختلف و حضور فعال در حرم امیرمؤمنان توانسته بود که افراد بسیاری را تحت تأثیر قرار دهند.

 

حجت الاسلام دریاباری گفت: امام راحل در جماران اجاره نشین بودند و سیره رفتاری ایشان نشان از زندگی ساده و بی آلایش آن بزرگوار بود که در بین سران کشورهای جهان بی نظیر بودند.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به این که امام راحل مسؤولان کشور ایران در سایر ملل را از حضور در جلسات آغشته با اعمال خلاف شرع منع کرده بودند، گفت: ساده زیستی و دوری از ظواهر و تجملات دنیوی امام راحل زبانزد خاص و عام بود و ایشان همیشه سعی بر معطربودن خود و فضای محل زندگی خود داشتند.

 

وی با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب به همه مردم از پیر تا جوان و زن و مرد سفارش کرده است، تا از دستاورد های انقلاب دفاع کنید، افزود: کسانی که قبل از انقلاب حضور داشتند و وضعیت زندگی در زمان شاهنشاهی را درک کرده اند، باید برای جوانان امروز بازگو کنند تا جوانان قدر امنیت، آسایش و عزت حال ایران اسلامی را بدانند.

 

به گفته وی، شاه و اطرافیان او مرتکب رفتار های ناپسند اخلاقی و جنسی می‌شدند و جزء واردکنندگان و سردمداران فعال در زمینه مواد مخدر بودند و شاه نوکر بی چون و چرای آمریکا و انگلیس در منطقه بود.

 

وی گفت: با مراجعه به تاریخ باید درس عبرت بگیریم تا مظلومیت بزرگان ما در صدر اسلام برای رهبران کنونی جامعه اسلامی تکرار نشود، چرا که معاویه‌های امروز با ظاهر سازی به دنبال فریب اذهان مردم هستند.

 

حجت السلام دریاباری حضور در راهپیمایی 22 بهمن را یک وظیفه ملی، شرعی و عقلی دانست و افزود: حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان دفاع از نظام، وطن و مذهب است که موجب خشم دشمنان و ناراحتی دوست داران نظام می شود.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: ما با حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن سبب خوشحالی دوستان که تولی است و خشم دشمنان که تبری است، می شویم و به وظایف دینی خود عمل کرده ایم.

 

وی با اشاره به توهین نشریه شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)، افزود: این اقدامات دشمن با برنامه ریزی سران استکبار جهانی صورت می گیرد که مردم شریف ایران با محکومیت این توهین در راهپیمایی 22 بهمن، ابهت پوشالی استکبار جهانی را درهم خواهند شکست./1307/ت302/ب6

ارسال نظرات